Nieuwe bike - 1 200 EUR
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- The natural
- Mountainbiker
Nieuwe bike - 1 200 EUR
Post by The natural »
Na 7 jaar bollen op mijn oude TREK 4500 (een zeer comfortabele, maar ietwat logge bike) ga ik een nieuwe bike aankopen.
Mijn budget bedraagt 1 200 EUR, hiervoor wil ik een fiets waarmee ik zonder probs een wekelijkse TT in mijn buurt kan afwerken (Vlaanders) en af en toe eens de Ardennen kan opzoeken. Heb 2 linkerhanden als 't op fietsonderhoud aan komt. Canyon is dus geen optie.
't Wordt een hardtail. Bike moet lichter dan TREK 4500 (ken het exact gewicht niet, maar als ik dat vergelijk met mijn bike buddies, nou...). Onderdelen min. LX, rij momenteel achteraan met een XT achteraan en ben hier bijzonder tevreden over. Schijfremmen hoeven niet.
Dacht aan CUBE LTD SL, MERIDA TFS 900 Magura.
Hoor graag aanraders in deze prijscategorie en als 't effe kan de namen van dealers in mijn buurt (Wetteren)
Worden oude bikes overgenomen door verkopers?
Mijn budget bedraagt 1 200 EUR, hiervoor wil ik een fiets waarmee ik zonder probs een wekelijkse TT in mijn buurt kan afwerken (Vlaanders) en af en toe eens de Ardennen kan opzoeken. Heb 2 linkerhanden als 't op fietsonderhoud aan komt. Canyon is dus geen optie.
't Wordt een hardtail. Bike moet lichter dan TREK 4500 (ken het exact gewicht niet, maar als ik dat vergelijk met mijn bike buddies, nou...). Onderdelen min. LX, rij momenteel achteraan met een XT achteraan en ben hier bijzonder tevreden over. Schijfremmen hoeven niet.
Dacht aan CUBE LTD SL, MERIDA TFS 900 Magura.
Hoor graag aanraders in deze prijscategorie en als 't effe kan de namen van dealers in mijn buurt (Wetteren)
Worden oude bikes overgenomen door verkopers?
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
Gisteren met een kameraad een MERIDA Matts TFS 900 Magura gaan kopen voor hem. En het mag gezegd is dit voor zijn prijs een mooi fietske, met een goede afmontage (XT/LX)
Dealers kan je uit de lijst op de website vanMerida halen.
In uw geval bvb. Lochristi, Aalst (bij VE), Lokeren enz....
Dealers kan je uit de lijst op de website vanMerida halen.
In uw geval bvb. Lochristi, Aalst (bij VE), Lokeren enz....
- The natural
- Mountainbiker
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
1248€ met upgrade naar een Reba vorkpiefke wrote:@scubaluc
... en hoeveel heeft je vriend betaald voor deze bike?
voor 1200 € heb je een zeer mooie thompson razor, volledig LX afgemonteerd met xt achterderailleur.....niet te zwaar en spd pedalen inbegrepen ! http://www.thompson.be/nederlands/fietsen/razor.asp
cube is zeer goed qua p/k (ik heb er zelf ook één) maar is over het algemeen iets zwaarder naar 't schijnt - merida is uiteraard ook een goede keuze (wat is tegenwoordig slecht te noemen ?)
cube is zeer goed qua p/k (ik heb er zelf ook één) maar is over het algemeen iets zwaarder naar 't schijnt - merida is uiteraard ook een goede keuze (wat is tegenwoordig slecht te noemen ?)