Geen honger in de ochtend

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Geen honger in de ochtend

Post by Mister No Chaïn »

Zoals wel meer mensen heb ik 's ochtends amper honger, ik ontbijt wel maar verder dan 2 boterhammen kom ik echt niet. In de week blijf je daar gemakkelijk mee op de been maar niet als je daarna een TT gaat rijden. Dan probeer ik nog een banaan ofzo mee te pakken om die onderweg naar de TT op te eten maar zondag in Vossem was ik toch heel content dat ik aan de bevoorrading was! Je mag dan nog wel kleine dingetjes eten onderweg, dat je geen goed ontbijt hebt gehad voel je toch wel.

Iets lekker en krachtenrijk voor 's ochtends!? Of een manier om toch genoeg eten binnen te krijgen :P?
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Geen idee... maar ik merk dat bij mij ook wel.
's ochtends zit je na 2 (stevige zelfgemaakte :-D ) boterhammen overvol... Terwijl ge er smiddags makkelijk 5 eet...

Iemand een verklaring hiervoor?
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Re: Geen honger in de ochtend

Post by gamutter »

Mister No Chaïn wrote: Iets lekker en krachtenrijk voor 's ochtends!? Of een manier om toch genoeg eten binnen te krijgen :P?
Ik eet "s morgens voor serieuze inspanning ***kleine 200 gr pasta (macaroni met kaassaus of lasagne bolognaise)***, met lange tanden.
In de microgolf is dit klaar op 2 minuten.

Maar de energie die dat levert in vergelijking met boterhammen met peperkoek of andere toestanden is enorm. Je moet het eens proberen.
Last edited by gamutter on Tue 09 Jan 2007 22:42, edited 2 times in total.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik eet altijd chocos cornflakes :lol: .
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

gamutter wrote:
Mister No Chaïn wrote: Iets lekker en krachtenrijk voor 's ochtends!? Of een manier om toch genoeg eten binnen te krijgen :P?
Ik eet "s morgens voor serieuze inspanning 250 gr pasta (macaroni of lasagne), met lange tanden. In de microgolf is dit klaar op 2 minuten.

Maar de energie die dat levert in vergelijking met boterhammen met peperkoek of andere toestanden is enorm. Je moet het eens proberen.
250gr lijkt mij heel veel
als je weet dat in 100gr ongekookte pasta, al tussen de 90 en 97gr koolhydraten inzitten
als ge weet dat uw maag max 60 a 70 gr kan omzetten naar uw bloed
dat de rest verloren is, en dat ge dit maar meesleurt...
verkie
Mountainbiker

Post by verkie »

Mijn ontbijt bestaat uit een kom Fitness ontbijtgranen in Alpro Soja Chcoolademelk. Eens op weg 2 stukken fruit en een peperkoek.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Beny wrote:
gamutter wrote:
Ik eet "s morgens voor serieuze inspanning 250 gr pasta (macaroni of lasagne), met lange tanden. In de microgolf is dit klaar op 2 minuten.

250gr lijkt mij heel veel
als je weet dat in 100gr ongekookte pasta, al tussen de 90 en 97gr koolhydraten inzitten
als ge weet dat uw maag max 60 a 70 gr kan omzetten naar uw bloed
dat de rest verloren is, en dat ge dit maar meesleurt...
dus in principe moet je met 100 gr gekookte zuivere pasta al genoeg hebben 's morgens? Maar je moet dat natuurlijk ook binnen krijgen hé als ontbijt... Misschien probeer ik dit wel eens zaterdag voor den TT van Kemmel... :wink:
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

De avond voordien een grote Kebab binnenspelen. :-&
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

havermout, simpel, goedkoop, klaar te maken zoals je wil: koud, warm, in de pan of microgolf... Ik eet het zoals cornflakes: gewoon in een kom en de melk erover...
Om het helemaal super te maken, gebruik ik in plaats van soja-melk, een proteïne-shake (400 ml soja-melk+1 schepje Maximize 100% whey Vanille). Smaakt super en kan tellen om de dag te beginnen :-D
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

havermout is erg voedzaam, cornflakes daartegen totaal niet, maw het is waardeloos.
omdat het een 'zogenaamd graan' is denkt men omdat het een nuttig ontbijt is, dat is wat men de mensen wijsmaakt.
uit een antal test in een wetenschappelijk onderzoek ivm granen en al dan niet gezond ontbijt, bleek dat cornflakes bulkt van de lege calorieen, vaak chemisch bewerkt, en nog vaker vol gerafineerde suikers zit die op zich ook bewerkt geweest zijn. de zeer handige marketing heeft de mensen totaal misleid.

voedingwaarde bedroeg vrijwel 0 op 10.

havermout/brinta, of muesli met sojamelk en een banaan smorgens doen wonderen, gevolgd door een pompelmoes.
pompelmoes remt de honger en bevat veel vit.c, muesli in sojamelk is erg voedzaam, en een banaan ook. het gaat makkelijk binnen en je kan uren verder.
Post Reply