Vaste route in de buurt van Lommel
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Vaste route in de buurt van Lommel
Post by levensgenieter »
Verleden week op vakantie geweest in de Vossemeren. Na wat rondgereden te hebben op het fietsroutenetwerk kwamen we tussen knooppunt 231 en 24 opeens pijltjes tegen van een mtb-route. Niet
getwijfeld om de volgende dag eens deze pijlen te volgen. We hebben zowat 30 km deze pijlen gevolgd en wat we voor de wielen geschoven kregen zijn wij als westvlamingen niet gewoon. Zo plat als een vijg welleswaar maar wel 25 km dwars door de bossen heen slingerende singeltracks die bovendien zeer goed onderhouden en bepijld waren.
Onderweg kwamen we een paar splitsingen tegen die verwezen naar het Nederlandse Luycksgestel en Weebosch (Sorry als de schrijfwijze verkeerd is).
Eens weer thuis gekomen in de Westfluit ,eens info opgezocht over deze route. Helaas kan ik er nergens iets over vinden. Kan er mij eventueel iemand helpen,want wij hebben deze route niet volledig gedaan en weten dus niet de exacte afstand ervan. We hebben wel opgemerkt dat er vanaf een splitsing (die we niet genomen hebben) de pijltjes veranderden van rood naar blauw.
Groeten en alvast bedankt.
getwijfeld om de volgende dag eens deze pijlen te volgen. We hebben zowat 30 km deze pijlen gevolgd en wat we voor de wielen geschoven kregen zijn wij als westvlamingen niet gewoon. Zo plat als een vijg welleswaar maar wel 25 km dwars door de bossen heen slingerende singeltracks die bovendien zeer goed onderhouden en bepijld waren.
Onderweg kwamen we een paar splitsingen tegen die verwezen naar het Nederlandse Luycksgestel en Weebosch (Sorry als de schrijfwijze verkeerd is).
Eens weer thuis gekomen in de Westfluit ,eens info opgezocht over deze route. Helaas kan ik er nergens iets over vinden. Kan er mij eventueel iemand helpen,want wij hebben deze route niet volledig gedaan en weten dus niet de exacte afstand ervan. We hebben wel opgemerkt dat er vanaf een splitsing (die we niet genomen hebben) de pijltjes veranderden van rood naar blauw.
Groeten en alvast bedankt.
-
levensgenieter
- Mountainbiker
- FORZA GERT
- Mountainbiker
Post by FORZA GERT »
Kan er iemand de exacte startplaats van de route in Lommel
doorgeven aub. Heb al wel regelmatig een TT gedaan in Lommel
en dan regelmatig de pijltjes tegengekomen, maar ik zou de
tocht ook eens zelf willen rijden.
Thx.

doorgeven aub. Heb al wel regelmatig een TT gedaan in Lommel
en dan regelmatig de pijltjes tegengekomen, maar ik zou de
tocht ook eens zelf willen rijden.
Thx.
- FORZA GERT
- Mountainbiker
Post by FORZA GERT »
't Is al niet meer nodig, want ik heb het zelf al gevonden op
bovenvermelde site. Maar waar is ergens de Lommelsedijk
in Lommel, komende van Mol ????? :colors:
bovenvermelde site. Maar waar is ergens de Lommelsedijk
in Lommel, komende van Mol ????? :colors:
- thunderbike
- Mountainbiker
Post by thunderbike »
De lommelse dijk ligt eigenlijk in luyksgestel in nederland en is eigenlijk
het verlengde van de gestelse dijk. Vanuit mol gewoon de plaatjes vossemeren volgen , kom je langs het voetbal stadion (ex lommel sk) en deze weg blijven volgen tot over brug in holland, en dat is de lommelse dijk, als ik me tenminste niet vergis.
veel plezier
het verlengde van de gestelse dijk. Vanuit mol gewoon de plaatjes vossemeren volgen , kom je langs het voetbal stadion (ex lommel sk) en deze weg blijven volgen tot over brug in holland, en dat is de lommelse dijk, als ik me tenminste niet vergis.
veel plezier
Ik heb vandaag de rode route van Luykgestel gereden,vertrokken in Lommel aan de Vossemeren.Best een leuke route met massa's single track.Onderweg een splitsing tegengekomen naar Eersel(blauwe pijlen)
Nu zijn er blijkbaar 4 lussen daar.
rood=35km,blauw=43km,groen=41km en zwart=21km.
Nu zou ik donderdag al deze routes aan mekaar willen rijden,is dit mogelijk? en zoja, is de bepijling in orde?en zijn ze even plezant als de rode lus?
groeten
speci
Nu zijn er blijkbaar 4 lussen daar.
rood=35km,blauw=43km,groen=41km en zwart=21km.
Nu zou ik donderdag al deze routes aan mekaar willen rijden,is dit mogelijk? en zoja, is de bepijling in orde?en zijn ze even plezant als de rode lus?
groeten
speci
De bepijling van de route in Eersel (blauw) was voor 2 maanden nog dik in orde, en dat zal normaal ook voor de andere kleuren zo zijn omdat deze wel zeer goed onderhouden worden. Het fungehalte was minder als in Luyksgestel maar het blijft een mooie route om te biken.Groen en zwart heb ik nog niet gereden.
- Nielskie
- Mountainbiker
Er zijn twee van de 4 lussen die wel gedeeltelijk over hetzelfde traject lopen. Ik heb hier nog wel plannetjes van de 3 langste routes liggen. Als je wilt dan ga ik ze wel eens zoeken en dan mail ik ze door.
O2-bikers heeft nog niet zo lang geleden nog een roadbook in lommel in hun boekje gezet (zal iets van een kleine 30km zijn, ook veel singletrack). Dat heb ik hier ook nog wel ergens liggen.
O2-bikers heeft nog niet zo lang geleden nog een roadbook in lommel in hun boekje gezet (zal iets van een kleine 30km zijn, ook veel singletrack). Dat heb ik hier ook nog wel ergens liggen.