Overschakelen van schijf- naar velgrem

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
provo
Mountainbiker

Overschakelen van schijf- naar velgrem

Post by provo »

Ik heb momenteel een setje Giant MPH3 schijfremmen op m'n fiets maar door enkele valpartijen hangen deze niet meer zo goed ineen en zijn ver aan vervanging toe.
Nu zou ik eigenlijk eens een set hydraulische velgremmen willen proberen.
Ik heb deze velgen (Alexrims DM 18) maar wel met een zwart remoppervlak. Is dat gewoon een laagje verf dat je eraf kan doen. De velg heeft ook zo'n groef in het midden.
Image
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Magura HS33?

Zeeeeer goede remmekes!
Werken heel licht en zijn perfect te doseren. Enige nadeel is misschien (voor velgremmen dan in't algemeen) dat ze minder werken als er veel modder of stof op uw velgen zit
Guest

Post by Guest »

wel zien dat je frame en vork voor gewone remmen (v-brakes/hs33/cantilevers) geschikt is
anders zal dat sprookje niet doorgaan
je kan natuurlijk ook via de te koop hoek een setje goede 2dehands schijfremmen kopen
die giant remmen zijn nu niet echt het voorbeeld van topremmen op gebied van schijfremmen
als je begrijpt wat ik bedoel
schoudertje
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel Matt Black Carbon /Cannondale F 600

Post by schoudertje »

Zoals hierboven aangehaald is de magura HS 33 degelijk en betrouwbaar ,eenmaal goed geplaast en afgereged geen problemen meer
Alleen moet je vork en je frame wel remmnokken hebben :-?
Wat betrefd die zwarte rand op je remvlak ,dit is om de minimum dikte aan te geven van je velg (velg vervangen als de rand weggesleten is)
WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Denk eerder dat z'n gehele velgflank zwart gelakt is, wat erg sterk lijkt op 'n discvelg...
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Ik ben dus iets vergeten: m'n achtervork heeft geen nokken :oops:

Het ziet er dus naar uit dat ik vast zit aan schijfremmen.
Fat_d
Mountainbiker
Location: alu 7005 frame, full lX-Deore, token carbon, ritchey parts.

Post by Fat_d »

hier kunde regelmatig deftige schijfremmensets vindenr voor een zacht prijsje, gewoon effe uitkijken!!
Post Reply