Jo,
Ik ben vandaag TT in Eisden gaan rijden en opeens (ik denk na een redelijk felle down-hill) pakken mijn schijfremmen TOTAAL niet meer.
De rest van de TT dus zeer langzaam moeten verderzetten.
Ik heb mijn fiets nog niet lang, heb er nu een 300km mee gedaan. Schijfremmen zijn Hayes Sole.
Hoe kan dit gebeuren ? Hoe moet ik dit oplossen ? Binnen doen bij fietsenmaker of kan ik het makkelijk zelf doen ?
Thanks!
Schijfremmen pakken totaal niet meer
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Ik zou er gwn eens ander olie doorpompen, dan derna ben je zeker dat het dat al niet meer is heoutl@w wrote:Goh geen idee, is misschien wel mogelijk.. Maar kan dat zo snel ? Denk dat de afdaling +- 1min vollebak was.Ducky wrote:Teveel geremd, olie beginne koken???
Waardoor deze de eigenschappen verliest???
Hoe kan ik dit fixen ?
Ah, oké. Dan ga ik hem eens binnendoen hiervoor. Thanks voor de tip :)Ducky wrote:Ik zou er gwn eens ander olie doorpompen, dan derna ben je zeker dat het dat al niet meer is heoutl@w wrote:Goh geen idee, is misschien wel mogelijk.. Maar kan dat zo snel ? Denk dat de afdaling +- 1min vollebak was.Ducky wrote:Teveel geremd, olie beginne koken???
Waardoor deze de eigenschappen verliest???
Hoe kan ik dit fixen ?
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Inrijden is volgens mij mèèr dan gewoon 50 km rijden en dan laten checken door de fietsboer!!outl@w wrote:De remmen zijn heel goed ingereden. De eerste 50km enkel over de weg gereden en daarna laten checken bij fietsenmaker.