De 2de topic al
Moet je echt die speciale vijzen gebruiken om de powercordz aan je v brakes te bevestigen of is er een andere manier. ik heb daar echter al alu vijzen en vind het zonde om die te vervangen.
Thanks
Post by $mokeyJoe »

Post by $mokeyJoe »
Voila!$mokeyJoe wrote:Ik zal id week wel eens een fotootje nemen van dichtbij...

idd, met een rondel had je dit kunnen voorkomen !$mokeyJoe wrote:Maar zo ziet het er vooraan uit!$mokeyJoe wrote:Ik zal id week wel eens een fotootje nemen van dichtbij...Nu,een woordje uitleg.Het ziet er erg uit,maar de PowerCordz bestaan uit ongeveer 9000 aparte vezels!Ik vertrouw nog steeds op mijn voorrem.Ik kan de grepen nog zo hard dichtknijpen zonder verdere scheuren.Ik vermoed dat de scheur is ontstaan omdat de bouten zeer weinig 'kop' hebben.Dus het raakvlak is zeer klein,met een andere bout of eventueel met een alu rondel,zou dit wel te voorkomen zijn.Ik heb inmiddels de clasp van 5mm bij PC besteld.Extralite remmen hebben een M5 als tap.
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Ik heb nogal wat reserves liggen thuis...Voor mij geen miserie!TS biker wrote:idd, met een rondel had je dit kunnen voorkomen !
Het probleem met deze methode is enkel dat je van de 1ste maal zo correct mogelijk moet vastzetten anders begint de miserie![]()
Post by $mokeyJoe »
Peter,je kan ze bevestigen met normale bouten,maar dit wordt niet aangeraden door de fabrikant.Er is niet voor niets onderzoek vericht om de beste manier van bevestiging te bekomen en dat gebeurt dmv de 'clasp'Deze weegt overigens bijna evenveel als een standaard alu bout.Daar moet je het dus niet voor laten.Maar de bevestiging is dus wel getest en goedgekeurd.Dat is ze niet als je dmv een bout vastzet(zoals ik heb geprobeerd dus)Ik heb dit gedaan in afwachting van een M5 clasp,die ondertss al op de markt is gebracht.De meeste MTB remmen zijn voorzien van een M6 tap.Peter LA wrote:Ik heb enkele weken geleden Powercordz geinstallleerd voor mijn deraillleurs en ben er zeer tevreden van.
Ik heb ze nog niet willen installeren voor mijn V-brakes omdat ik ook niet zeker was of ze kunnen bevestigd worden met de normale bouten. Dit kan dus wel?
$mokeyJoe,
Ik zie dat je Nokon buitenkabels gebruikt in combinatie met Powercodz. Op de site van Powercords dacht ik gelezen te hebben dat de Nokon rembuitenkabels niet compatibel zijn. Wat is jouw ervaring hiermee?
Peter