26-11-2006 sart-tilman

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
geniusbiker
Mountainbiker

26-11-2006 sart-tilman

Post by geniusbiker »

iemand wat meer info ivm deze tocht!!!!????

alvast bedankt

geniusbiker !!!!!!
bam-bam
Mountainbiker

Post by bam-bam »

is dat een TT of chrono?
Heb daar vorig jaar een chrono (marathon) gereden. Was zeker de moeite.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Nee, het is zeker geen chrono, je bent in de war met de Adam Smol tocht die altijd wordt georganiseerd begin maart. Deze wordt georganiseerd door de vtt club boncelles en is zeker de moeite waard. Als ik me niet vergis, dan zijn er 4 afstanden, 10-20-30-40 km. Vorig jaar heb ik deze niet gereden vanwege de sneeuw, maar het jaar daarvoor wel en ik heb me goed geamuseerd. Je rijdt vooral in het bos van Sart Tilman en Seraing.
Phoenix
Mountainbiker

Post by Phoenix »

Julie,

Wat moet ik mij voorstellen bij het type parcours?
Veel bos? Veel asfalt? Heuvelachtig? Vlak? Goed klimmen?

Hoe zit het met de organisatie en de opkomst bij tt's in het Waalse?

Greetz
julie
Mountainbiker

Post by julie »

veel bos in ieder geval, het gaat op en af, nooit echt vlak, dus zeker leuke klimmetjes en afdalingen. Of er echt heel veel hoogtemeters zullen zijn, hangt er vanaf of we naar het dal van de l'ourthe gaan afdalen en dan dus weer omhoog moeten. Ik heb 2 jaar geleden de 30km gereden en toen was dat niet het geval, maar het kan heel goed zijn dat het wel zo is voor de 40 km. Verder vrij technisch, veel singletracks, het bos van Sart Tilman is echt een must voor de mountainbiker! De organisatie is altijd goed wat betreft bepijling, bevoorradingen, bike-wash etc. Er zijn douches, omkleedruimtes etc£. De opkomst is -denk ik - lager dan wat je in vlaanderen aantreft. Een man of 500? Voor de echt populaire tochten in de ardennen in de zomer komt vaak een man of 1000. Nu het minder mooi weer is, zal dat echt wel minder zijn. Hou wel rekening ermee dat het vrij modderig en glad zal zijn. Helaas heeft het de afgelopen dagen flink geregend en ze voorspellen regen voor deze week, dus het gaat zeker niet opdrogen. Zorg dus voor goede noppenbanden, zoals nobby nic's, continental explorers, etc.
Phoenix
Mountainbiker

Post by Phoenix »

Klinkt leuk, heel leuk!! :-) :-D

Wij zullen present zijn!

Merci Julie
Phoenix
Mountainbiker

Post by Phoenix »

Heeft misschien iemand een idee waar de start is?
dus waar ligt die sporthal? een adres?
julie
Mountainbiker

Post by julie »

die sporthal ligt vlak bij het universiteits ziekenhuis (CHU). Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je autoweg richting ardennen rijdt, neem je na Luik de afslag Embourg/CHU, vervolgens ga je aan het einde van de afslag naar rechts, en bij de stoplichten naar links. Vervolgens volg je de weg (die gaat op een gegeven moment flink klimmen) totdat je bovenaan op een grote rotonde komt, daar neem je vervolgens de eerste afslag rechts ( blanc gravier).
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

julie wrote:veel bos in ieder geval, het gaat op en af, nooit echt vlak, dus zeker leuke klimmetjes en afdalingen. Of er echt heel veel hoogtemeters zullen zijn, hangt er vanaf of we naar het dal van de l'ourthe gaan afdalen en dan dus weer omhoog moeten. Ik heb 2 jaar geleden de 30km gereden en toen was dat niet het geval, maar het kan heel goed zijn dat het wel zo is voor de 40 km. Verder vrij technisch, veel singletracks, het bos van Sart Tilman is echt een must voor de mountainbiker! De organisatie is altijd goed wat betreft bepijling, bevoorradingen, bike-wash etc. Er zijn douches, omkleedruimtes etc£. De opkomst is -denk ik - lager dan wat je in vlaanderen aantreft. Een man of 500? Voor de echt populaire tochten in de ardennen in de zomer komt vaak een man of 1000. Nu het minder mooi weer is, zal dat echt wel minder zijn. Hou wel rekening ermee dat het vrij modderig en glad zal zijn. Helaas heeft het de afgelopen dagen flink geregend en ze voorspellen regen voor deze week, dus het gaat zeker niet opdrogen. Zorg dus voor goede noppenbanden, zoals nobby nic's, continental explorers, etc.
Julie,

enige info hoe het er nu uitziet? vrij drassig zekers? Of heeft het ginder minder geregend dan in Vlaanderen. Ik zal wss mijn RR achteraan eraf halen en NN (of Barro marathon) zetten.

Thx
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Ik ben niet meer het bos in geweest sinds afgelopen zondag maar toen was het zeer drassig. Gezien het feit dat het niet echt droog is geweest deze week, moet je toch echt op modderige toestanden rekenen dus een RR is zeker uit den boze (ik heb de mijne al 2 maanden geleden eraf gehaald, je hebt nl geen enkele grip op gladde stenen). Ik weet niet of het nou echt nodig is om echte modder banden te zetten zoals medusa's, maar in ieder geval goede noppenbanden.
Post Reply