schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
bleuboy1402
Mountainbiker

schoenen

Post by bleuboy1402 »

kun je op race schoenen pedaalplaatjes van een mtb pedaal opzetten of slijten ze dan gemakkelijk de plaatjes.
JanWillem
Mountainbiker

Post by JanWillem »

onmogelijk. Op race schoenen staan de "gaatjes" in een driehoek. Op mtbschoenen staan die dwars naast elkaar enveel dichter bij elkaar. Trouwens mtbken op race schoenen is niet echt aangewezen om dat lopen op race schoenen echt geen doen is. En het is nu éénmaal zo dat bij MTB de kans dat je even van de fiets moet veel groter is. Als je echt gehecht bent aan je raceschoenen kun je "racepedalen" monteren op je mtb. Maar anders raad ik je aan om gewoon nog even te sparen en je deftige MTBschoenen te kopen.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

JanWillem wrote:onmogelijk. Op race schoenen staan de "gaatjes" in een driehoek. Op mtbschoenen staan die dwars naast elkaar enveel dichter bij elkaar. Trouwens mtbken op race schoenen is niet echt aangewezen om dat lopen op race schoenen echt geen doen is. En het is nu éénmaal zo dat bij MTB de kans dat je even van de fiets moet veel groter is. Als je echt gehecht bent aan je raceschoenen kun je "racepedalen" monteren op je mtb. Maar anders raad ik je aan om gewoon nog even te sparen en je deftige MTBschoenen te kopen.

:drunk: SPD is SPD, zowel in het bos als op de weg. Dus zolang je binnen hetzelfde systeem blijft is alles mogelijk. Natuurlijk moet je niet proberen om met klassieke LOOK-plaatjes op een crankbrother te gaan rijden.

Trouwens, op raceschoenen staan de gaatjes niet alijd in een driehoek. Dat verklaart bijvoorbeeld waarom ik een adaptor onder mijn schoenen heb staan om ze compatibel te maken met LOOK-plaatjes.

Dus om op de vraag te antwoorden, dat gaat perfect!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik denk dat het dan eerder is in de trend:
Dat hangt af van de schoen.
Rutten
Mountainbiker

Post by Rutten »

Net een tweedehands bike gekocht met shimano SPD pedalen. Daar ik nog niet reed met klikpedalen op mijn mountainbike sta ik voor de aankoop van een paar mtb schoenen. Kan iemand mijn op weg helpen welke aan te raden zijn.[/url]
Guest

Post by Guest »

Rutten wat is je budget voor schoenen?
je hebt er voor rond de 60€ tot 200€ (en meer)
kenny
Mountainbiker

Re: schoenen

Post by kenny »

bleuboy1402 wrote:kun je op race schoenen pedaalplaatjes van een mtb pedaal opzetten of slijten ze dan gemakkelijk de plaatjes.
Afhankelijk van de schoenzool, ik heb het gedaan op m'n Northwaves
Rutten
Mountainbiker

Post by Rutten »

manitou. wrote:Rutten wat is je budget voor schoenen?
je hebt er voor rond de 60€ tot 200€ (en meer)
Ik dacht zo tts de 80 en 120 euro
Post Reply