Bidonhouder afgescheurd maar bout nog in frame, help!

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Rolla
Mountainbiker

Bidonhouder afgescheurd maar bout nog in frame, help!

Post by Rolla »

Help :(
Na ne fameuzen val vandaag waarin de bidonhouder die op de schuine buis gemonteerd stond, ne flinke krak heeft gekregen heb ik volgend probleem. De bouten waren verwrongen, maar de onderste bout heb ik nog kunnen verwijderen. De bovenste echter... Toeme toch
zit muurvast, maar het stukje draad dat in het frame zit (soort van revet ?) draait kompleet zot, met als gevolg dat ik de verwrongen bout
niet meer vaster en ook niet meer losser kan draaien. Misschien verklaart een fotootje meer: Image
Die bovenste bout beweegt niet, enkel het stukje in het frame draait mee. Hoe erg is dit (frame naar de knoppen ???) en zou de LBS hier
een oplossing voor kunnen hebben ? Iemand enig idee, tips, anything ...?
:(
Bedankt !
Rolla
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

uitboren ofzo? en dan proberen met een bektang aan he stukje draad dat in je kader zit proben te draaien

grtzz absa
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

uitboren.
Coppens1991
Mountainbiker

Post by Coppens1991 »

Ik dnek dat als je het nu direct gaat uitboren je je frame beschadigd. Je kan best eerst die bout afsnijden (dremel ofzow) zodat het oppervlak bijna effen is en dan beginnen met uitboren want anders zal je boor heel veel weerstand bieden :wink:
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Denk niet dat uitboren een optie is, aangezien de insert in het frame mee ronddraait.
Of je moet de insert en al uit het frame boren en proberen er een nieuwe in te (laten) steken.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

hmmz das best vervelend.. kan je fb niet helpen? uitboren, grotere draad tappen en grotere bout meegeven? dan ga je wel je houders moeten bijboren ook.
Misschien zijn die inserts wel apart te krijgen btw.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

uitboren en groter tappen is idd een goede oplossing
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Ik denk da'k inderdaad best de LBS contacteer, maar daarvoor was het wat te laat vandaag. Het gaat er me niet om om opnieuw een bidonhouder te kunnen plaatsen of niet, als mijn framepje maar heel blijft... #-o :oops:

Trouwens, mijn boor past niet mooi recht tussen de schuine buis en de bovenbuis, waardoor ik niet mooi recht naar beneden zou kunnen boren.

Dit wordt iets voor de vakman (LBS), denk ik :oops: [-o<
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

Volgens mij kun je die inserts inderdaad wel apart kopen. Vroeger hadden we van die aluminium inerts op het werk in verschillende maten, ik dacht M6 en M8. Misshien wel te krijgen in een ijzerwarenhandel.
Het gaat er me niet om om opnieuw een bidonhouder te kunnen plaatsen of niet, als mijn framepje maar heel blijft...
als je geen nieuwe bidonhouder nodig hebt, zou ik de bout zo kort mogelijk afzagen en voor de rest afblijven, dan ga je alvast je frame niet beschadigen bij een of andere "uitbooractie"
Last edited by forza_inja on Thu 26 Oct 2006 21:03, edited 1 time in total.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

absalon wrote:uitboren en groter tappen is idd een goede oplossing
als de insert los in het frame zit valt er niets te tappen vrees ik
Post Reply