Fietscomputer instellen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
MaartenVDVW
Mountainbiker

Fietscomputer instellen

Post by MaartenVDVW »

Hallo, ik heb een Cateye CC-ST200 fietscomputer. Nu merk ik dat deze niet goed is ingesteld. Ik blijk telkens een 2tal km te snel te rijden, en op lange afstanden heb ik al snel een afwijken van +/- 5km. Nu is deze wel geplaats door een fietsenmaker.

graag zou ik deze terug herinstellen. Maar ik weet niet juist hoe.
Als ik beide knoppen indruk zie ik 216, waarschijnlijk is dit de instelling, in inch ofzo, ik weet het niet.

Is er iemand die met een Cateye toestel vertrouwd is en me kan helpen om ten eerste de omtrek van mijn wiel of moet ik de straal of diameter meten, en ten tweede om te te vertellen hoe ik het in mijn Cateye'tje gewijzigd krijg.

Veel veel dank bij voorbaat
JanWillem
Mountainbiker

Post by JanWillem »

IK denk dat één omwenteling van u wiel = 2,16 m= de omtrek van u wiel.
Wat ge dus doet is de exacte omtrek van u wiel meten. (door ventiel pal boven bep streepke op de grond te plaatsen en vervolgens u wiel 1 omwenteling te laten maken tot het ventiel terug pal boven de grond is. Daar een markering aanbrengen en dan afstand meten tussen die twee punten.....ge snapt mij wel; ik wou alleen voorkomen dat ge met ne lintmeter rond uwen band ging chipoteren".) Volgens mij dnekt u pc dat u wiel groter is dan het eigenlijk is. dus zult ge waarschijnlijk een kleinere waarde bekomen.
Post Reply