04/11/06 Vlamertinge - Catsberg (nieuw)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
04/11/06 Vlamertinge - Catsberg (nieuw)
Post by Duvelbiker (noW) »
Beste bikers,
Ook dit jaar nodigen we weer bikelievend België uit naar onze favoriete bike-berg, de Catsberg (Noord-Frankrijk). Dit met een gedeeltelijk nieuw parcours voor de 50 en de 70 km! (aangepast op basis van commentaren op dit forum)
De eerste zone is vlak met wat onverhard. Na de eerste bevoorrading hebben we het echte onverhard klim- en daalwerk. (de 70 km krijgt hier de catsberg van alle kanten te zien, maar is wel beloond met een extra bevoorrading!), om dan via de westvlaamse heuvelzone terug te keren naar Vlamertinge, met een vlakke verharde uitloper. (geloof me, tzal deugd doen...)
Wij zorgen voor een goed uitgepijld parcours, deftige bevoorradingen en genoeg drank en douchemogelijkheden achteraf.
Tot dan?!
noW
Ook dit jaar nodigen we weer bikelievend België uit naar onze favoriete bike-berg, de Catsberg (Noord-Frankrijk). Dit met een gedeeltelijk nieuw parcours voor de 50 en de 70 km! (aangepast op basis van commentaren op dit forum)
De eerste zone is vlak met wat onverhard. Na de eerste bevoorrading hebben we het echte onverhard klim- en daalwerk. (de 70 km krijgt hier de catsberg van alle kanten te zien, maar is wel beloond met een extra bevoorrading!), om dan via de westvlaamse heuvelzone terug te keren naar Vlamertinge, met een vlakke verharde uitloper. (geloof me, tzal deugd doen...)
Wij zorgen voor een goed uitgepijld parcours, deftige bevoorradingen en genoeg drank en douchemogelijkheden achteraf.
Tot dan?!
noW
- Duvelbiker (noW)
- Mountainbiker
Details van de rit.
Post by Duvelbiker (noW) »
De 30, 50 en 70 starten samen, met na enkele kilometers al een eerste lange zone. Dan rijden we richting Poperinge, door Poperinge, richting Abele en een eerste bevoorrading. Hier gaat de 30 zijn eigen weg (terug). De 50 en de 70 trekken via 4 km onverhard tot op de top van de Catsberg. De 70 doet hier een lus bij: 15 km in de buurt van de Cats (achterkant) met bevoorrading boven, en dan nog 5 km op de Catsberg zelf, om dan weer aan te sluiten bij de 50. Samen rijden ze dan via Berthen, achterkant Zwarteberg naar Westouter waar er een tweede bevoorrading is voor de 50 (dus een derde voor de 70). Van Westouter trekken we richting reningelst, terug tot tegen Poperinge om dan naar Vlamertinge terug te keren.gonewild wrote:Is het mogelijk eens een uitenzetting te geven van het parcours en aantal bevoorradingen?
Begin- en eindstuk zijn overwegend vlakke verharde wegen, maar globaal gezien zit er zeker genoeg onverhard in. Belangrijke verandering bij vorig jaar: De lus van de 70 (nu blijven we dichter bij de berg met alle gevolgen van dien
Bevoorradingen: 30km: 1 ; 50km: 2 ; 70 km: 3.
Door enkele wijzigingen in het parcours is het mogelijk dat de 50 iets langer is (52 km) en de 70 iets korter (68). Dit hangt af van de staat van enkele weggetjes en zal ook meegedeeld worden aan de start.
Hopelijk is dat al wat meer info!
Hoi,
Net terug van Vlamertinge, gestart voor de 70 km
, maar uiteindelijk mijne tocht moeten inkorten, mijn bikepartner (bergbeest) was zo ziek als een paard en en had overal pijn
. Hij is teruggekeerd via de grote baan, ik toch eerst nog eens over de Cats en dan terug via de tocht van 30 km. Had uiteindelijk een kleine 46 km op de teller. De aanloop naar de Cats lag er redelijk vettig bij maar goed te doen.
Ik vond dat de aanloop naar de Cats over redelijk veel asfalt verliep.
Ik kan de grote toer bijgevolg niet evalueren maar kom volgend jaar zeker terug.
Op naar de volgende 70 km (Wervik)
Grtzz
Net terug van Vlamertinge, gestart voor de 70 km
Ik vond dat de aanloop naar de Cats over redelijk veel asfalt verliep.
Ik kan de grote toer bijgevolg niet evalueren maar kom volgend jaar zeker terug.
Op naar de volgende 70 km (Wervik)
Grtzz
Deze ochtend de 70 km gereden en wat op mijn honger blijven zitten. Gestart om 7.45u en overal de sporen mogen trekken. Bij de eerste controle (18.5km) hadden we max. 5 km onverhard onder de wielen gekregen. Daarna via de oude spoorwegbedding naar de Catsberg. De lus na de Catsberg was in de aanvang opnieuw langs een spoorwegbedding. Daarna zaten er hier en daar toffe stukken tussen. De 2de beklimming naar de Cats was hier en daar serieus vettig. Het stuk vanaf de Catsberg naar de Zwarte Berg was OKE. Daarna naar de organisatie gebeld omdat er op de Zwarte Berg pijlen verdwenen waren. De uitpijling was overigens wel ruim voldoende. Volgend jaar misschien iemand laten voorrijden om de uitpijling te controleren. Na de 3e controle was het allemaal asfalt wat de klok sloeg.
69.4km avg 22.4
Johan c
69.4km avg 22.4
Johan c
Ik vond het een zeer goed georganiseerde tocht over leuke stukken onverhard met als kers op de taart de beklimming van de Catsberg. De verharde stroken tijdens de terugtocht waren voor mij in ieder geval welkom.
Idd jammer van de verdwenen pijl
bij de Zwarteberg maar gelukkig werd door iemand van ons groepje "verloren" gereden bikers een pijltje verhangen zodat de achterkomers hier geen hinder meer zullen van ondervinden
.
Tot de volgende keer zou ik zeggen.
Idd jammer van de verdwenen pijl
- The Exe-cutioner
- Mountainbiker
Post by The Exe-cutioner »
Ookvanmorgen om 8u gestart voor de 70km.
Het lag er overal enorm vettig en modderig bij maar goed, dat is ook soms de bedoeling van MTB.
Ik heb de Catsberg 2x beklommen en toen heb ik na de bevoorrading de pijl van de 50km tocht gevolgd. Met in het achterhoofd houdende dat er nog wat moeilijke stroken volgden.
Ik had uiteindelijk toch een 62km op de teller.
Goede bepijling, goede bevoorradingen al hadden er wat bananen bij mogen liggen.
Het lag er overal enorm vettig en modderig bij maar goed, dat is ook soms de bedoeling van MTB.
Ik heb de Catsberg 2x beklommen en toen heb ik na de bevoorrading de pijl van de 50km tocht gevolgd. Met in het achterhoofd houdende dat er nog wat moeilijke stroken volgden.
Ik had uiteindelijk toch een 62km op de teller.
Goede bepijling, goede bevoorradingen al hadden er wat bananen bij mogen liggen.
Ook paraat met onze club om 8u30 in Vlamertinge en de 50km afgehaspeld. Voor mij zwaar genoeg, rond de Cats prachtig biken en afzien op de beregende paden, wat ik niet begrijp is dat ze na de Zwarte berg direct Vlamertinge kiezen om daar nog over gevaarlijke baan te gaan zoeken naar extra kilometers baanwerk.
Onderweg waarschijnlijk kort samen gereden met Exe-cutioner tussen Cats en Zwarte berg die vertelde over zijn dubbel lek rijden woensdag tijdens herfsttoer. Sorry, Eurootje viel pas later,
toch bedankt voor jou positieve reacties over de Frontbikers Herfsttoer.
Onderweg waarschijnlijk kort samen gereden met Exe-cutioner tussen Cats en Zwarte berg die vertelde over zijn dubbel lek rijden woensdag tijdens herfsttoer. Sorry, Eurootje viel pas later,
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Deze morgen de 50 gereden. Gezien de iets mindere conditie en met Amougies in het achterhoofd besloten om de 70 niet te doen, iets wat ik me feitelijk wel beklaagd heb.
Ik moet me bij johanc aansluiten over dit parcours. Het middengedeelte rond de Catsberg en de Zwarte berg was zeker de moeite waard. Leuke klimmen en (bijna onberijdbare) offroadstroken. Voor het eerst ook wat modder, we hebben er lang om gevraagd
't Is natuurlijk wel terug wennen. Jammer genoeg waren er ook de lange aanloop- en terugkeerstrook met eigenlijk te veel baan. Nu we waren ingelicht en wie hier al eerder in de streek heeft gereden, weet intussen wel al dat dat een oud zeer is en moeilijk te vermijden. Gezien deze strook op de 50 wel zeer lang was, me nadien beklaagd dat ik de extra lus met de leukste stroken er niet bijgenomen had.
Soit, 't zal voor volgend jaar zijn en 'k heb me toch geamuseerd en da's 't bijzonderste.
De organisatie was wel zeer goed. Bepijling en bevoorrading zeer goed, de bikewash was wel wat druk, maar dat is gezien de modder verstaanbaar. Zeer goede douches. Daarna nog een (korte) après met Grote Plateau, goeiedag gezegd tegen een collega die voor het eerst ging mtb'en en op de terugweg nog XIII in zijn auto gezien (moest nog vertrekken).
Ik moet me bij johanc aansluiten over dit parcours. Het middengedeelte rond de Catsberg en de Zwarte berg was zeker de moeite waard. Leuke klimmen en (bijna onberijdbare) offroadstroken. Voor het eerst ook wat modder, we hebben er lang om gevraagd
De organisatie was wel zeer goed. Bepijling en bevoorrading zeer goed, de bikewash was wel wat druk, maar dat is gezien de modder verstaanbaar. Zeer goede douches. Daarna nog een (korte) après met Grote Plateau, goeiedag gezegd tegen een collega die voor het eerst ging mtb'en en op de terugweg nog XIII in zijn auto gezien (moest nog vertrekken).
ik heb de 50km gereden, in het begin veel asfalt maar na de eerste bevoorrading ( was zeker in orde) komt er gelukkig wat meer onverhard, het parcours lag er zeker goed bij, de beklimming van de cats was ook zeer mooi en zeker voor herhaling vatbaar, alleen op het einde wat te veel asfalt( mss makn ze hem beter wat korter en keren meteen terug naar vlamertinge??)