Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
Don_Coolrain
Mountainbiker

Camelback: welke?

Post by Don_Coolrain »

Hoi allemaal.

Ik heb mijn nieuw fietsje zaterdag en er zullen weer heel wat ritten volgen. Ik ben al een tijdje bezig om te kijken hoe ik mijn drinkvoorraad kan uitbreiden, want twee bidons volstaan niet, zeker niet in dit hete weer.

Nu wil ik zo'n Camelback kopen van 2.1 liter (middelversie).
Wie heeft zo'n ding en welke raden jullie aan?

Ik wil niet zo'n supergrote rugzak hebben, eerder geneigd naar een kleiner type met fatsoenlijke waterreservoir, dan met superveel compartimenten. Als ik een reserve-binnenbandje, tooltjes, mijn portefeuille en GSM er maar inkrijg, da's voldoende.

Ik wil wel eens proberen online te bestellen bij die duitse site of bij barracuda? Is dit een aanrader, want het is wellicht stukken goedkoper in Duitsland en ik denk niet dat je veel kwaad kan met zo'n camelback, tenzij natuurlijk dat ie lek aankomt :(

hehe
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

ik heb een Camelbak Lobo en ben hier zeer tevreden van.
Heb hem nu sinds april van dit jaar en kan hem al niet meer missen. Er kan 2 liter vloeistof in en ruim voldoende plaats voor wat gerief, 2 binnenbanden, pompje, gsm, portefeuille, mueslirepen,..

Ik heb hem toen gekocht bij Barracuda voor 60 euro.

Image
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Hoi. Zelf heb ik al een paar jaartjes de Blowfish, waarvan ik heel tevreden ben. Deze camelback heeft: a) een drinkzak van 3 l die naar wens geheel of gedeeltelijk kan gevuld worden; b) een groot gesloten compartiment, dat eventueel met een extra rits qua volume nog kan verdubbeld worden; c) een klein gesloten compartiment en d) aan de buitenkant nog een extra netzakje.
Pluspunten zijn: a) de grote drinkzak, die indien slechts gedeeltelijk gevuld veel makkelijker in het daarvoor voorzien compartiment kan geplaatst worden of bij een lange raid toch geheel kan gevuld worden en b) de mogelijkheid tot vergroting van het grootste compartiment, indien bijvoorbeeld al eens wat extra's dient meegenomen te worden. (bijv. voor een bergtocht: armstukken, beenstukken, handschoenen met lange vingers, windvest en/of voor een langere raid: een picknick)
Dit model is eigenlijk bijna hetzelfde als de Mule; maar van de Mule kan geen enkel compartiment vergroot worden.
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

Heb zelf sinds enkele weken een camelbak Rocket, en ben daar zeer tevreden over.
Drank blijft veel frisser dan in zo 'n drinkbus met dit weer.
Reparatiemateriaa(2 binnenbanden, pomp, cartridge, multitool, plakgrief,meuslirepen, gsm, sleutels...) gaat er ook vanzelf in.
Aangezien ik nog geen al te lange tochten doe, kom ik hier zeker mee toe :wink:
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb de cloudwalker met een reservoir van 2l en nog veel plaats om vannalles in te steken,prima camelback voor alle gebruik, van TT to Marathon.kan ook worden vergroot.
Image
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

LuckyIron wrote:ik heb een Camelbak Lobo en ben hier zeer tevreden van.
Heb hem nu sinds april van dit jaar en kan hem al niet meer missen. Er kan 2 liter vloeistof in en ruim voldoende plaats voor wat gerief, 2 binnenbanden, pompje, gsm, portefeuille, mueslirepen,..

Ik heb hem toen gekocht bij Barracuda voor 60 euro.

Image
Heb krak dezelfde. Heel tevreden van. Betaalde er wel ongeveer 70€ voor dacht ik.
Scorpion
Mountainbiker

Post by Scorpion »

Ik ben het ook aan het overwegen om er een te gaan halen, ik dacht aan de Rocket. Weet alleen niet dat deze hier al beschikbaar is? Zou het maar doen omdat er hier nog ventilatie is tss de rug en de camelbak, als ik nu een rugzak mee neem dan is die altijd kloddernat, rug kloddernat.

http://www.camelbak.com/rec/cb_prod.cfm ... 30&CATID=6
Scorpion
Mountainbiker

Post by Scorpion »

Omschrijving:
Leverbaar vanaf eind juli!

Camelbak Rocket™
Mountain bike or road cycle with the super-stable, ultra-comfortable Rocket™. This sleek design showcases CamelBak’s latest technology, the Exo-Air™ back panel, promising superior comfort and ventilation. Plus, store cycling essentials in the expandable storage pocket.

Features & Specifications
• Easy filling with external access to the 72 oz AeroForm™ baffled OMEGA™ Reservoir
• Exo-Air™ back panel with 3-dimensional Air Mesh keeps air flowing and you comfortable
• Expandable exterior pockets hold tools, pump, and a spare tube
• Removable sternum strap and waistbelt included
• Secure zip pocket holds keys and essentials
• Reflectivity for increased low light safety
• Neoprene tube cover makes your last sip as cool as your first
• Strap management secures loose webbing
• Machine washable
• Includes the patented Ergo HydroLock™

Capacity: 72 oz (2.1 L)
Dimensions: 15 in x 10 in x 3 in (381 mm x 154 mm x 76 mm)
Volume: Cargo – 100 cu in (1.60 L) • Total Cargo – 200 cu in (3.27 L)
Weight: Empty Reservoir – 1.80 lbs (0.82 kg) • Filled Reservoir – 6.30 lbs (2.86 kg).

Bike2Build Prijs € 85,00

Gewicht
820 gr.
Cannonball
Mountainbiker

Post by Cannonball »

Bij AS Adventure in Drogenbos lag die Rocket met ventilatieruimte al dacht ik...
gillian
Mountainbiker

Post by gillian »

ik heb pas een ZOID van camelbak gekocht en ben er zeer tevreden van, 2.1 liter waterreservoir en een klein beetje plaats voor plakgerief, minipomp en een binnenband, meer moet dat niet zijn :wink:

ik wil er ook wel bijzeggen dat zo'n camelbak veel onderhoud vraagt, na elke rit moet de zak volledig uitgewassen worden, maar als je dat er voor over hebt is een camelbak zeker aan te raden!!
Post Reply