01/11/06 IEPER

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
raketwomanFIE
Mountainbiker

01/11/06 IEPER

Post by raketwomanFIE »

33-52-68 km

frontbikers tocht

altijd mooie tocht hopelijk even droog als de laatste weken!

welke bergen gaan jullie aan frontbikers?
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Fiete, we gaan weer verschillend bergskes beklimmen tijdens de Herfsttoer, info hierover kun je vinden op http://www.frontbikers.be , eveneens plan van parcours. Moest het echt slecht weer zijn gaan we het parcours nog aanpassen.

Dirk
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Fijn dat je er ook zal zijn Casper, in gezelschap van uw vrouwke, de mijne zal er ook zijn, maar dan wel op bevoorrading Scherpenberg.
Start gaat via Dikkebus vijver.

Hoor er hier nogal veel klagen over kaderbreuk na toertocht verleden jaar, mijne zoon heeft net hetzelfde voor met zijne Scott nu, nochtans na veel droge zomerritten onlangs. Dus betwijfel ik dat dit komt door eens wat meer modder onder de wielen geschoven te krijgen. Hopelijk zal hij ook nieuw kader in garantie krijgen.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Hoogtemeter op de 54km afstand zijn ongeveer 650, kies je voor de afstand van 68 km zijn dit er 690.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Horsepower wrote:
@den dirk : Als ik het plan bekijk op de site, denk ik dat de rode lus de bijkomende lus van 14km is. Maar op deze lus met o.a. Mont Noir heb je slechts 40 bijkomende hoogtemeters ???

Groeten.
Horsepower
Op de 68 km afstand is het 790 hoogtemeters, foutje tijdens typen.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

Deze voormiddag het grootste gedeelte van tocht pijltjes geplaatst en alles ligt er prefect bij, zelfs onverhard net voor tweede bevoorrading is goed te doen. Afdaling op trapjes bij molenhof zitten er dit jaar ook terug bij. Dus fun verzekerd.
den dirk
Mountainbiker

Post by den dirk »

dreeten2 wrote:Kan er mij iemand zeggen of er beklimmingen in de korste afstand zitten?
Op de kortste afstand kunnen we je geen noemenswaardige beklimmingen aanbieden vanuit Ieper, wil je die… aarzel zeker niet om voor de afstand 54 km te kiezen. Dan krijg je de Scherpenberg, Sulverberg, Rode berg (2x) en de 23% klim van de Kemmel.
Klimmerken
Mountainbiker

VTT Ieper

Post by Klimmerken »

Ik was vertrokken met het goeie weer vanmorgen en niet te dik gekleed voor de 68km. Tot de eerste bevoorrading hadden we reeds een gemiddelde van 26.1km/h omdat we met een goed bendeke reden. Na de bevoorrading hebben we iets langzamer gereden want t'was nog ver. Op de top van de Zwarte berg hadden we prijs want het begon hevig te regenen en hagelstenen. Niet te lang gestopt aan de bevoorrading. Maar naar de Kemmel toe geraakte ik wat onderkoeld en besloot ik over de kemmel te rijden en zo mijn weg te verlaten richting Ieper. Spijtig kheb de toer niet uitgereden maar khad er toch 57km en nu heb ik terug lekker warm. :P
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

Ik heb me weer eens goed geamuseerd! De wegeltjes lagen er nog goed berijdbaar bij. Na de hagelstenen was het wel plakkeriger, maar al bij al het was een mooie tocht en een schitterend organisatie! =D> =D> =D> =D> Ik zou zeggen tot de volgende!!! :wink:
the iceman
Mountainbiker

Post by the iceman »

Echt wel een heavy tochtje. In mijn ogen is hier echt wel het beste van de streek gebruikt in de tocht. Een dikke duim omhoog voor de organisatie dus want er is echt gezocht geweest naar off-road stukken. Jammer van de zware hagelbui en regenbui waardoor de kemmel echt wel moeilijk op te rijden was kheb op 50 m van de top moeten afstappen en tevoet omhoog :oops: . Frontbikers tot de volgende !!
Post Reply