Crossparcour Kesterheide open 4 business

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
Ex-bow
Mountainbiker
Location: Norco Manifesto, Inspired Fourplay, Santa Cruz Chameleon

Crossparcour Kesterheide open 4 business

Post by Ex-bow »

Voor alle freeriders, dirtjumpers en aanverwanten: het motorcrossparcour op de Kesterheide is vrij toegangkelijk voor MTB'ers. Niet enkel het circuit loont de moeite, in het omringende landschap leent zich heel goed voor riders die wat creatief weten om te springen met steile hellingen in bossen een leuke singletracks.
Let wel, verwacht niet iets zoals bvb Namen, we zitten hier uiteindelijk nog altijd in het Pajottenland. Maar wie iets dichterbij zoekt, zeker eens komen checken!
fredo
Mountainbiker

Post by fredo »

is een motocross-parcour nie vrij hard sucken mee nen mtb?

Als het nie te ver is, wil ik wel ies kome zien. waar ligt da ergens? (heb het gezocht mer vond enkel resterheide)
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

fredo wrote:is een motocross-parcour nie vrij hard sucken mee nen mtb?
Je rijdt dan ook niet helemaal over het circuit, alleen de stukken bergaf
Ex-bow
Mountainbiker

Post by Ex-bow »

Idd, ik gebruik enkel maar de gedeelten met jumps die vlak na een steile afdaling liggen. Aan de andere kant, als je wat conditie wil kweken moet maar eens proberen een 2-tal ronden te vervolmaken op Kester...

Kester is terug te vinden in het Pajottenland, deelgemeente van Gooik. Ongeveer 20km ten westen van Brussel. Wie wil afkomen moet maar een privébericht sturen om wat gegevens uit te wisselen. Om het op z'n marktkramers te zeggen; profiteer ervan nu het nog mooi weer is!
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

Tot hoe lang is da open? Kan je daar om het even wanneer gaan biken, of zijn er dagen / uren waarop het gesloten is?
Grtz
Ex-bow
Mountainbiker

Post by Ex-bow »

Dat is gedurende het hele jaar open, 24 op 24.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

is een schoone omgeving, en is ook plezant de kesterheide maar echt freeride of downhill kunde da ni noemen hé!!! zeg dit gewoon maar zodat er straks géén gasten teleurgesteld zijn mochten ze van ver komen hiervoor!!!
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

...en vooral alleen gaan!! [-X Als je dan op je bakkes gaat kun je een tijdje rustig bekomen en als je geluk hebt een lang tijdje! (Ne maat van mij heeft da bijna voorgehad!)
Tis ma da getweet he

Mvg
Daan
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik doe regelmatig de MTB route rond Gooik maar nog nooit echt dat crossparcours tegengekomen. 't Moet daar toch ergens liggen in de buurt van die klim die helemaal geërodeerd is en vol wortels ????
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

pvandebe wrote:Ik doe regelmatig de MTB route rond Gooik maar nog nooit echt dat crossparcours tegengekomen. 't Moet daar toch ergens liggen in de buurt van die klim die helemaal geërodeerd is en vol wortels ????

Idd is daar als je klimt zie je het parcours liggen!!!!
Post Reply