Oost-Vlaanderen: welke bond?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
MQV
Mountainbiker

Oost-Vlaanderen: welke bond?

Post by MQV »

Na enkele tt's heb ik de smaak te pakken en nu wil ik mij lid maken bij een bond kwestie van verzekerd te zijn en korting te krijgen.

Welke bond is aan te raden?

Ik zal voornamelijk in Oost-Vlaanderen rijden, met in de zomer ook enkele tochten in de ardennen waarvan de houffamarathon hoog op het verlanglijstje staat.

Ik heb de zoekfunctie al geraadpleegd, maar zoveel wijzer ben ik daarvan niet geworden. Het zou vooral afhangen van de streek welke bond de betere keuze is?

Waarom is het ook nodig om 4 (of meer?) bonden te hebben #-o
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Als Oostvlaming ben ik aangesloten bij het VWB. Niet dat het mij zoveel uitmaakt :wink: , het is de verzekering die telt. Je krijgt er ook nog 6 maal per jaar een boekje bij die wel wat relevante info bevat ( ook voor MTB-ers ). Met je vergunning krijg je toch op de meeste TT's (of dit nu een organisatie is van VWB, WBV, BBR) een reduktie op het inschrijvingsgeld, zodat je je lidgeld (25€/jaar) er binnen de kortste keren terug uithaalt.

Mvg,

Luc
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ik heb mij vandaag ook aangesloten bij de Vlaamse Wielrijders Bond. Dit op hun stand van Expo Vélo Sport op Heizel in Brussel (mooie beurs trouwens). Ik ben ook Oost-Vlaming en je zou dus zeggen waarom bij de VWB want eigenlijk zijn er weinig clubs en organisaties van de VWB in Oost en West-Vlaanderen.
1- Ik hou niet van die bureaucratische mentaliteit van de WBV (o.a niet een paar minuten voor volgens voorziene uur beginnen inschrijven ook al staat er een lange wachtrij)
2-Bij de BBR is het zes Euro duurder voor de vergunning met individuele verzekering (noodzakelijk om bij organisatie's van de andere bonden de korting te genieten)
3-Bij BBR ook nog maar één keer mijn vergunning tijdig tegen 1 januari ontvangen ondanks tijdige betalingen. Wanneer je dan met een BBR verlopen vergunning op een organisatie van WBV of VWB terechtkomt kan je het wel schudden en moet je een dagvergunning nemen.
4- Ik heb nu dus voor de VWB gekozen omdat het Vlaams is en de vergunning nu ook bij de andere bonden geldig is.
5-De magazine's die de VWB verspreidt zijn echt interressant en gaan niet enkel over wie welk bevret heeft behaald. Veel artikels zijn wetenschappelijk onderbouwt (echter wel in gewone mensen taal) en belichten onze sport al eens vanuit een hoek waar jezelf niet altijd bij stilstaat.
Bij deze heb ik dus nu voor de VWB gekozen maar eigenlijk maakt het geen reet uit welke vergunning je hebt om gelijk waar te kunnen fietsen aan het goedkopere tarief en alzo heb je de prijs van die vergunning snel terugverdiend.
papa
Mountainbiker

Post by papa »

Als je een mountainbiker bent ben je best bij de VWB want daar zijn ook de meeste mountainbikeclubs bij aangesloten. WBV is meer voor wielertoeristen.
papa
Mountainbiker

Post by papa »

Tussen de Belgische Bond voor Rijwieltoerisme (BBR) enerzijds en de Vlaamse Wielrijdersbond (VWB) anderzijds werd overeengekomen dat:

-vergunninghouders BBR en VWB, mits het voorleggen van een geldige licentie, kunnen deelnemen aan om het even welke inrichting (weg/vtt) van beide organisaties. Zij betalen dus het inschrijvingsgeld dat ook betaald moet worden door de leden van de federatie die de betrokken inrichting op haar kalender heeft.

Concreet: BBR-leden betalen bij een VWB-organisatie het VWB-tarief

VWB-leden betalen bij een BBR-organisatie het BBR-tarief

Opgelet: Deze overeenkomst is voor vergunninghouders BBR enkel van toepassing op de leden die tegelijk zowel persoonlijke waarborg (L.O.) als een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (B.A.) hebben via hun lidmaatschap.

Deze overeenkomst geldt met directe ingang.

De Vlaamse Wielrijdersbond
Post Reply