Dag allemaal, bedankt dat jullie aandacht schenken aan mijn topic.
Mijn "probleem" is het volgende: Ik meet ruwweg 207 cm en heb daardoor last van mn knieen. Mijn kinesist heeft me aangeraden veel te wandelen en fietsen om mijn knieen te versterken.
Geen probleem als fiets-ontwerpers rekening zouden houden met grote mensen. Ik heb al enkele sites gevonden van amerikaanse fabrikanten die modellen aanbieden voor personen van mijn postuur, maar als ik duizenden euro's ga uitgeven aan een fiets wil ik hem eerst gezien hebben voor ik hem koop. Dus via het internet een fiets bestellen in de states heeft niet mijn voorkeur.
Hebben jullie weet van Europese fabrikanten die fietsen aanbieden waarvan t frame op maat gemaakt kan worden en/of zowieso bestemd zijn voor grote mensen?
alvast bedankt!
Mike
grote mountainbikes voor grote mensen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Guest
Post by Guest »
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
welke maat heb je nu??
best je even laten opmeten...zo voorkom je al een grote kans tot miskoop.
bioracer :
http://www.bioracer.com/Nederlands/fram ... ingen.html
met die gegevens kan je al ergens beginnen. iemand die op maat maakt, vraagt dit papier...verder zal hij ook nameten of het klopt en eventueel aanpassingen doen.
in jou geval kan het zelfs zijn dat men de buis van trap-as naar zadelpen, gaat verlengen om stevigheid te garanderen (kader word dan bewiuust iets kleiner gebouwd)
een fiets op maat kost altijd een heel pak meer dan fabrieksklaar.
informeer ook eens bij colnago verdeler (hebben ook MTB's)
CODAGEX NV
Sales Headquaters – Logistic Center – Service Center
Codagex NV
Zandbergen10
Industriepark Stenehei
2480 Dessel
België tel: +32(0)14/347474
fax: +32(0)14/323904
e-mail: info@codagex.be
Mavic Service Center
Zandbergen 10
Industriepark Stenehei
2480 Dessel
België
tel: +32(0)14/347470 (13u-16u)
fax: +32(0)14/337760
e-mail: msc@codagex.be
verder SPECIALIZED
best je even laten opmeten...zo voorkom je al een grote kans tot miskoop.
bioracer :
http://www.bioracer.com/Nederlands/fram ... ingen.html
met die gegevens kan je al ergens beginnen. iemand die op maat maakt, vraagt dit papier...verder zal hij ook nameten of het klopt en eventueel aanpassingen doen.
in jou geval kan het zelfs zijn dat men de buis van trap-as naar zadelpen, gaat verlengen om stevigheid te garanderen (kader word dan bewiuust iets kleiner gebouwd)
een fiets op maat kost altijd een heel pak meer dan fabrieksklaar.
informeer ook eens bij colnago verdeler (hebben ook MTB's)
CODAGEX NV
Sales Headquaters – Logistic Center – Service Center
Codagex NV
Zandbergen10
Industriepark Stenehei
2480 Dessel
België tel: +32(0)14/347474
fax: +32(0)14/323904
e-mail: info@codagex.be
Mavic Service Center
Zandbergen 10
Industriepark Stenehei
2480 Dessel
België
tel: +32(0)14/347470 (13u-16u)
fax: +32(0)14/337760
e-mail: msc@codagex.be
verder SPECIALIZED
Hoi Sunn,
Welke maat ik nu heb doet er eigenlijk niet toe, die fiets is een pak te klein en enkel geschikt om naar de bakker te fietsen.
Als ik er 5 km mee rijdt, heb ik rugpijn. Het was ooit mn pa zn fiets en die is pakweg 20 à 30 cm kleiner, dat zegt wel genoeg denk ik.
Dat een custom-fiets veel kost kan me niet zoveel schelen, een fiets is wat mij betreft een gerechtvaardigde aanschaf, en voor kwaliteit betaal je nu eenmaal....
ik ben dan wel nog maar een studentje zonder inkomen, maar ja, daarvoor hebben ze sparen uitgevonden hé....
Alvast bedankt voor jullie replies, sunn en manitou.
Welke maat ik nu heb doet er eigenlijk niet toe, die fiets is een pak te klein en enkel geschikt om naar de bakker te fietsen.
Als ik er 5 km mee rijdt, heb ik rugpijn. Het was ooit mn pa zn fiets en die is pakweg 20 à 30 cm kleiner, dat zegt wel genoeg denk ik.
Dat een custom-fiets veel kost kan me niet zoveel schelen, een fiets is wat mij betreft een gerechtvaardigde aanschaf, en voor kwaliteit betaal je nu eenmaal....
ik ben dan wel nog maar een studentje zonder inkomen, maar ja, daarvoor hebben ze sparen uitgevonden hé....
Alvast bedankt voor jullie replies, sunn en manitou.
ik denk een 2 tal jaren geleden stond daar een uitgebreid verslag van in het nederlandse "fiets" magazine
misschien best eens met hun contact opnemen om dat oude nummer nog te bemachtigen
daar stonden toen ook lijsten in van fabrikanten die grote fietsen maken
zowel voor op de weg, als voor de mtb
in nederland zijn er wel meer +2 meter jongens
misschien best eens met hun contact opnemen om dat oude nummer nog te bemachtigen
daar stonden toen ook lijsten in van fabrikanten die grote fietsen maken
zowel voor op de weg, als voor de mtb
in nederland zijn er wel meer +2 meter jongens
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
in de O2bikers heeft er ook een artikel over gestaan. en een fabrikant die op maat maakte.
hey,
heb je al een mtb overwogen met 29" wielen? De verhouding tussen de wielen en een groot frame komt beter uit.
In europa zijn de 29" fietsen nog niet echt doorgebroken maar in Amerika zijn ze enorm populair. Het aantal fabrikanten die 29" modellen aanbieden is niet enorm groot maar neemt gestaag toe.
En als je dan toch voor handgemaakt gaat, lijkt mij dit een goed alternatief.
Voor meer info over 29" fietsen kan je ergens ter lande op het wereldwijde web terecht: http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=61
www.dirty-pages.net
cheers
heb je al een mtb overwogen met 29" wielen? De verhouding tussen de wielen en een groot frame komt beter uit.
In europa zijn de 29" fietsen nog niet echt doorgebroken maar in Amerika zijn ze enorm populair. Het aantal fabrikanten die 29" modellen aanbieden is niet enorm groot maar neemt gestaag toe.
Voor meer info over 29" fietsen kan je ergens ter lande op het wereldwijde web terecht: http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=61
www.dirty-pages.net
cheers
-
Guest
Post by Guest »
kleine correctietarzan2 wrote:hey,
www.dirty-pages.net
cheers
29" wielen bestaat niet
het is gewoon een term die gary fisher aan die wielen geeft
het zijn 700cc (28")wielen maar hij rekend er de buitenband erbij en komt zo aan een 29" wiel
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Joven ligt in Peermanitou. wrote:www.hilset.be
die kan frame's laten maken op maat
ik dacht joven ook (in de buurt van oostende)
http://www.joven.be