Helm dragen gevaarlijker dan geen helm dragen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
El Grande
Mountainbiker

Helm dragen gevaarlijker dan geen helm dragen

Post by El Grande »

Toch wel een heel speciaal artikel.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 334208.stm

Heb het artikel niet direct gevonden op dit forum. Als het een repost is .. delete het dan maar.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Zo'n karikaturaal artikel zal me zeker niet weerhouden om een helm te dragen.
Het gaat hem er volgens mij meer om zijn eigen ego op te krikken en in de belangstelling te komen dan de objectiviteit van wat hij schrijft. #-o #-o #-o
Of zijn argumentatie klopt laat ik hier in het midden maar als je de pro's en contra's tegen mekaar afweegt...
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Die Engelsen weten zelfs nie aan welke kant van de weg ze moeten rijden #-o dus van helmen zullen ze ook geen brood gegeten hebben zeker :lol: :lol: Ik weet uit ervaring dat ge hem best draagt, ikke nooit meer zonder :wink:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Dr Walker is aangetast door mond-en klauwzeer + mad cow desies !!! :evil:
Er zijn genoeg studies die het tegendeel kunnen aantonen en dat het dragen van een helm wel belangrijk is.
Man man man toch ... en daar hebben wij dan nen hele dure kanaaltunnel naar aangelegd #-o
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

laat hem eens kiezen in een afdaling op een mtb overkop gaan met of zonder helm #-o hij zal snel weten wat veiliger is
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Als ik drie weken geleden mijnen helm niet op had, kon ik hier niets meer tikken... Dus liever mét helm!
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

lol.

ik heb het zelfs niet gelezen, ik wil het zelfs niet lezen...

Als ge al eens een stuk uit je helm gevallen hebt, dan katalogeer je het idee "geen helm dragen" voor eeuwig en altijd als "enkel goed voor dwazerikken".

En eerlijk gezegd, elke keer dat ik er ene zie biken zonder helm, denk ik in mezelf : wa nen stoemkop is me da, waarschijnlijk ene die maar een bikeske heeft voor de show en die nooit echt gaat biken.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Iegienie wrote: ik heb het zelfs niet gelezen, ik wil het zelfs niet lezen...
Idem #-o

Ooit op den Oostenrijksen TV het volgende gezien als promo voor de helm: ze laten een ei van 1 meter op de grond vallen: dat ei natuurlijk kapot.
Dan leggen ze een ei in een helm en laten ze de helm op de grond vallen: dat ei nog heel.

Het resultaat spreekt boekdelen...
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Lijkt me logisch, je moet het wel goed lezen natuurlijk. Enkele stukken uit de tekst:
Cyclists who wear protective helmets are more likely to be knocked down by passing vehicles, new research from Bath University suggests.

To carry out the research, Dr Walker used a bike fitted with a computer and an ultrasonic distance sensor to find drivers were twice as likely to get close to the bicycle, at an average of 8.5cm, when he wore a helmet.

However, a spokesman for the Royal Society for the Prevention of Accidents insisted: "We wouldn't recommend that people stop wearing helmets because of this research. Helmets have been shown to reduce the likelihood of head and brain injuries in a crash.
Met andere woorden, doordat automobilisten een helm zien denken ze dat de persoon meer ervaren is en ze daardoor een stuk dichter kunnen passeren.

Moraal van het verhaal? Als mountainbikers komen we in het bos toch geen auto's tegen ;)
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

MilkSjeik wrote:
Moraal van het verhaal? Als mountainbikers komen we in het bos toch geen auto's tegen ;)
Op iedere toertocht kom je ook wegen tegen waar auto's rijden.
Vorig weekend 95% off-road gereden zonder probleem. In die 5% ben ik toch wel een auto van dichtbij tegengekomen.
Zie verslag - toertocht - vielsalm.
Post Reply