fietsdrager voor de auto ...heel dringend!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
looneycooney
Mountainbiker

fietsdrager voor de auto ...heel dringend!

Post by looneycooney »

yo de mannen!

Ik ben dus op zoek naar een winkel waar ik fietsdragers kan kopen ..
Maar dan wel goede systemen van thule bv of zo ..
het betreft een ford fiesta 3-deurs ..hiervoor bestaat een thule daksysteem , maar mits ik wat laat ben heb ik het niet kunnen bestellen bij ford ..
Nu kreeg ik gisteren een bikedrager te leen van mijn fietsenmaker, maar deze krijg ik niet fatsoenlijk gemonteerd..of hij moet op de nrplaat rusten , wat niet mag of hij raakt de bumper waardoor ik de koffer niet meer dichtkrijg..+ het feit dat ie mijne lak beschadigd ...
dus nu ben ik heeeeel dringend op zoek naar winkel in en om limburg , ben al auto-5 geweest maar die hadden geen bevestigingen meer voor mijne auto ..
Dus als je een winkel weet in limburg (waar maakt me zelfs niet uit) , laat het me hier weten, het zou vandaag nog moeten gebeuren!
Want morgen is het houffa, deze namiddag wou ik ook nog naar daar gaan , mja fietsdrager is belangrijkste..
in de auto doe ik niet , want dan is mijn compleet interieur naar de vaantjes ...

Mvg en alvast bedankt!
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

mijn Thule rekje toch in de Auto 5 hier te Korbeek-Lo ( Leuven ) gehaald en past volgens mij zowat op elke 5-deurs ... ( hier staat't op een Corsa )

montage is wel effe puzzelen .... :roll:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

heb ne 3deurs fiesta , mja er bestaat maar 1 systeem van blijkbaar, enkel dat van Thule en dan nog enkel voor mijn model ..zowel van hun huismerk norauto als van bosch en andere systemen bestaan er geen voor mijn fiesta 3-deurs van 2004 ...
Nu heb 2 stukken(bars en voetsteunen) gekocht bij auto 5 Hasselt en de bevestigingspunten heb ik net gevonden in de auto 5 Genk , dus zover ben ik nu toch al :-D
Nu ben ik dus nog enkel opzoek naar de proride fietsdrager van thule ..denk dat ik eens in zonhoven melosport ga zoeken of zo , oftewel andere garages eens proberen, zijn hier in hasselt veel merken vertegenwoordigd ..
Nuja de zoektocht ging sneller dan verwacht tot nu toe...nuja we zijn er nog niet heh

Mvg
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

effe nagekeken en "onze" Corsa staat hier ook niet tussen ( blz 2 ) ==>

http://www.thule.com/Pabloimages/original/00/26300.pdf

we zijn in Juli nochtans naar Zuid-Frankrijk gereden met 2 fietsen achterop en geen enkel probleem .... #-o
Karakoram1
Mountainbiker

Post by Karakoram1 »

Heb vorige week in de Itek winkel in Hasselt er zien liggen voor op de trekhaak. Je kan misschien daar eens naar telefoneren, dan heb je misschien er een.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

ja maar dan moet ik een trekhaak insalleren :wink: hehe
nuja ben wat opzoek gegaan, uiteindelijk via de renault-garage op een adres gekomen van ene in diest die ook remorken en zo verkoopt..hij had het liggen , zonet eens getest en dat gaat simpel en is stevig..
ik heb geen rails of zo , dusja is met haken aan de deur en zijruitjes ..
enige wat hem nog had liggen, was net wat ik wou hebben , dat is chance hebben :P
deze is het geworden : Thule ProRide 591
Image
Iemand toevallig al ervaringen hiermee?

ps: ik ga nu mijn startpakket van houffa halen .. :drunk:

Mvg
zweetboebel
Mountainbiker

Post by zweetboebel »

Dat systeem voor op het dak is geweldig, ik heb dat gezien en op een paar seconden staat je fiets vast op de wagen.
natuurlijk, hij staat nog steeds boven op de wagen, wat volgens mij toch niet de meest ideale manier van transporteren is.
ik durf zelfs zeggen dat rekjes achter de wagen, ook niet zo gezond is voor je fiets, vooral niet wanneer het regent, de druk van het opspattende water, kan vergeleken worden met die van een hogedrukreiniger. met de mogelijke gevolgen vandien....
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

zweetboebel wrote:Dat systeem voor op het dak is geweldig, ik heb dat gezien en op een paar seconden staat je fiets vast op de wagen.
natuurlijk, hij staat nog steeds boven op de wagen, wat volgens mij toch niet de meest ideale manier van transporteren is.
ik durf zelfs zeggen dat rekjes achter de wagen, ook niet zo gezond is voor je fiets, vooral niet wanneer het regent, de druk van het opspattende water, kan vergeleken worden met die van een hogedrukreiniger. met de mogelijke gevolgen vandien....
Dan is dit misschien iets voor jou.
http://www.wvopzeeland.nl/home.html?lan ... et=d8.html
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

ik heb nog een tax die wel wat beschadigd is.
mail me maar,voor een prijsje is hij van u
xab
Mountainbiker

Post by xab »

Ik denk dat je nu te laat bent want hij had hem nodig voor de houffa op 27/08
Post Reply