BK Marathon Verviers
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Ga er van uit dat het aantal hoogtemeters tussen de 2700 en 3100 zal liggen. De hoogtemeters die op de site vermeld zijn, steunen louter op indicaties van de DVD's van het NGI. Ik heb die DVD's zelf ook, en heb al gemerkt dat de gegevens ivm hoogtemeters met die DVD's absoluut niet betrouwbaar zijn. Zo had de tocht van Ronse van 24/6 in werkelijkheid ongeveer 1300 hoogtemeters, waar die DVD's meer dan 1650 hoogtemeters aanduiden.
Bovendien zijn er al enkele mensen het volledige parcours gaan rijden met een hoogtemeter, en die kwamen op ongeveer 2800 uit.
Bovendien zijn er al enkele mensen het volledige parcours gaan rijden met een hoogtemeter, en die kwamen op ongeveer 2800 uit.
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Ronse: 70km, 1650hm volgens DVD, 1300 reëel
Verviers: 104 km, 4100hm volgens DVD, ongeveer 2800 reëel
Verviers: 104 km, 4100hm volgens DVD, ongeveer 2800 reëel
Ik heb met twee kleppers de eerste 40km gaan verkennen in 3u30 we hadden wel enkel een map dus regelmatig stoppen en optrekken, maar die 3u30 is de gereden tijd. Reken voor de goeden (top20 algemeen ofzo) op 2u15 schat ik, dus ni simpel ze! Er zitten enkele heeel technische rotsafdalingen in naast een riviertje waar een fully absoluut voordelig is.
Ik had 1185hm.
Ik had 1185hm.
Heb in Willingen nog met de organisator zelf gesproken en die blijft bij hoog en laag beweren dat die 4000 hoogtemeters wel degelijk correct zijn.
Hij rijdt zelf ook alle raids in de Ardennen en zegt dat Verviers wel degelijk de zwaarste van alles zal worden met een opeenvolging van al de zwaarste klims die je in de diverse raids in de buurt tegenkomt.
Als je het kaartje van het parkoers bekijkt, wordt die stelling trouwens bevestigd. Kijk maar eens naar dat stukje rond de Gileppe ; daar wordt je op een paar kilometer enkele keren dwars over de hoogtelijnen door het bos op en neer gestuurd, zo maak je meteen een pak hoogtemeters.
Ik vermoed dus dat het erg zwaar zal worden, hetgeen ook wel mag voor een BK.
Hij rijdt zelf ook alle raids in de Ardennen en zegt dat Verviers wel degelijk de zwaarste van alles zal worden met een opeenvolging van al de zwaarste klims die je in de diverse raids in de buurt tegenkomt.
Als je het kaartje van het parkoers bekijkt, wordt die stelling trouwens bevestigd. Kijk maar eens naar dat stukje rond de Gileppe ; daar wordt je op een paar kilometer enkele keren dwars over de hoogtelijnen door het bos op en neer gestuurd, zo maak je meteen een pak hoogtemeters.
Ik vermoed dus dat het erg zwaar zal worden, hetgeen ook wel mag voor een BK.