wimereux (streek boulogne sur mer, cap griz nez-)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

wimereux (streek boulogne sur mer, cap griz nez-)

Post by frawiwi »

Please, heeft er iemand info over de streek qua tochten, liefst goed bepijld, tips, weetjes, eventueel iemand de laatste week van augustus in de buurt? laat snel iets horen, thx op voorhand
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Ritje gevonden La Forest'Opale

Hier nog enkele ritten in de streek
Opale Randos
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Zijn er daar ook vast bepijlde routes zoals wij die kennen van bloso?
Bolletje pijltje heb ik weinig ervaring mee en lijkt me heel onhandig , iemand tips hoe ik dit best gebruik of kan monteren op mijn stuur?
thx op voorhand
grumpy
Mountainbiker

Post by grumpy »

-In wisant tussen de twee caps zijn er uitgepijlde routes ;redelijk in orde en lastig genoeg.mocht ik tijd hebben wil ik eventueel gidsen.
frawiwi
Mountainbiker

Post by frawiwi »

:-D Da zou tof zijn, ik ben er van zaterdag tem donderdag (laatste zaterdag van augustus, indien er nog meer zielen t zien zitten? kom gerust af, t is er prechtig biken , dat weet ik zerker, enkel nog wa routes zoeken, hoemeer wielen, hoemeer toffe zielen,
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Ik ben er verlden jaar gaan biken met collega's. Zeer mooie en per momenten lastige streek. In ons geval lag het terrein loodzwaar door de aanhoudende regen, en er blaast altijd een steveige wind.

Minpunt : de routes zijn zeer slecht aangeduid. Op zijn Frans. Veel bordjes hangen op een onlogische plaats. Dus moet je veel stoppen en zoeken.

Maar dat weerhoud ons er niet van om eind oktober weer een dag naar ginder te gaan.
Aegis X.0
Mountainbiker

Post by Aegis X.0 »

frawiwi

Speciaal voor jou heb ik op deze site een account aangemaakt. :wink:

Ik ben er vorige week nog geweest. Gekampeerd op een een camping in het plaatsje Escalles bij Cap Blanc Nez. Voor een verslag verwijs ik je naar een fotoverslag van me op een andere site. Mooie foto's, al zeg ik het zelf. :P Part 2 zet ik er denk ik later deze week op.

Hier heb je de link. Een berichtje in het forum plaatsen daar mag natuurlijk altijd! :wink:
http://vpfree.pinkbike.com:/bb/viewtopic.php?t=134601

Cote d'Opale is een aanrader!! Leuke routes en een werkelijk prachtige omgeving! Veel mountainbikers in een bike-vriendelijke omgeving.
frawiwi
Mountainbiker

Post by frawiwi »

, Nog een weekje en ik vertrek, hele mooie foto s en thx om u hier in te loggen, k zal mijn percentje moeten vragen =D> :bounce: :-D
[-o< maar k zou graag nog meer info krijgen zunne, dat gaat hier maar traag zo, ook eventueel info wat ik met vrouw en kindjes zoal kan bezoeken. pls tips, en graag ook nog nen toffe bikemoat om samen de streek wat te doorkruisen.
alé spoed jullie maar wat he :-D
grtjs
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi,

ook goed opletten want er zou een zwarte panter rond lopen ginder..
Is ook al op een foto getrokken, stond deze week nog in de krant
dacht ik.

Veel plezier en post je verslag maar, in oktober doe ik samen met
i-mac ook de kant van Wissant.

y
Aegis X.0
Mountainbiker

Post by Aegis X.0 »

Barbeque wrote:ook goed opletten want er zou een zwarte panter rond lopen ginder..
Is ook al op een foto getrokken, stond deze week nog in de krant
dacht ik.
Klopt! Ik was in Wissant toen de panter gezien was in het gebied. Vorige week woensdag was dat. Er werd werkelijk een enorme politiemacht opgetrommeld (80 man) met o.a. shotguns (ik overdrijf niet) en twee helicopters. Het was wel erg spectaculair moet ik zeggen. Ik ben benieuwd waar het beest uithangt. :wink:

Op verzoek van o.a. I-Mac, geef ik jullie de link van het kaartje wat ik gekregen heb in het Bureau voor Toerisme van Wissant. Ik heb deze in Hi-Res ingescand.
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... can-01.jpg
Zelf vond ik het erg moeilijk om informatie over deze omgeving te vinden, dus ik help jullie graag. :-D

Tevens; voor geinteresseerden over de route waar ik op PinkBike een foto-verslag heb geplaatst ( http://vpfree.pinkbike.com/bb/viewtopic.php?t=134601 ), verwijs ik jullie naar dit kaartje: http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... tedag2.jpg
^^ Het betreft de blauwe penlijn. De heenweg heb ik de kustlijn gevolgd, de terugweg ben ik gedeeltelijk via de route 'Entre les Monts' gereden.

Wat betreft de markering van de routes;
Ik heb veel moeite gehad om de beginpunten te vinden. Eénmaal op de route vond ik ze prima aangegeven. Niet slechter dan Belgische of Nederlandse mountainbike-routes.

Groet, Maarten
Post Reply