biken vanaf welke leeftijd?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
forza_inja
Mountainbiker

biken vanaf welke leeftijd?

Post by forza_inja »

Hey, ik heb eens een vraagske aan de mensen onder ons die soms eens gaan biken met hun kinderen.
Mijn dochter is nu 6 jaar (sinds maart), en die zit te zeuren om eens ne keer mee te mogen gaan biken. We maken soms wel een toerke op de baan, of bij ons in 't peerdsbos maar echt "off road" heeft ze nog niet gedaan. Die toerkes zijn meestal tussen de 10 à 20 km.
Nu zie ik op de kalender dat er bij de tt van volgende zondag in Lichtaart een kids toer is van 12 km, zou dit mogelijk zijn met iemand van 6 jaar?
Ze zou dit moeten doen met dees fietske.

Image

Vorig jaar heb ik met haar de merksemse pijl gereden, da's toch een 35 km en met onderweg ne keer of 3 te stoppen heeft ze dat toch flink uitgereden. Ze was daar de jongst deelnemer en heeft toen een trofee'ke gekregen. apetrots natuurlijk.
Corsa
Mountainbiker

Post by Corsa »

Bwoa volgens mij is dat wel te doen die 12 km, ge rijdt natuurlijk niet gelijk ne gek door , dus ... Heb op de TT van Overpelt toch ook een paar kids gezien die de Kids tour deden, en die konden dat toch redelijk
Als ge het niet eens probeert,weet ge het niet hé :wink:

greetsss
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

mijn zoon is ook af en toe meegeweest vanaf zijn 6 jaar en dat ging goed 8) gewoon rustig aan en op tijd eens rusten alleen opletten voor sommige
gekken die denken dat ze een wedstrijd aan het rijden zijn,(waar ze meestal niet kunnen volgen ) dus op tijd naar achter kijken :roll: maar verder zeker doen als ze er plezier aan beleeft :lol:
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

ja, denk dat ik het eens ga proberen. Heb alleen een beetje schrik dat ze daar van haar sokken gereden wordt door den een of den anderen pippo die denkt dat zo een tt een koers is en die vindt dat die snotneus in zijne weg rijdt. De meeste bikers zijn zo niet, dat weet ik ook maar der moest er maar juist zo eens ene tussenzitten hé.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

oei, meatball schrijft hier juist hetzelde. 'k zal een paar extra ogen meenemen dan. :-)
Corsa
Mountainbiker

Post by Corsa »

Van zo'n pippo's moet ge u niks aantrekken zenne, als ze iets verder op hun gezicht gegaan zijn, en ge komt er voorbij gereden kunt ge nog eens goed lachen :lol: :lol: :wink:

greetsss
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Als ik kinderen op een tt tegenkom blijf ik er steeds achter tot er voldoende plaats is om voorbij te steken. Ik ben ook begonnen als de kleinste waar iedereen voorbijraasde, maar nu is het andersom. Als je dicht genoeg achter je dochter rijdt kan er niet veel gebeuren en kom je dan toch op een singletrack dan slalom je maar wat. :-D

Ik weet niet hoe ze de kidstoer gaat, maar ik vermoedt wel dat ze niet de meest extreme/technische paadjes kiezen zodat iedereen er plezier aan heeft.

Veel succes zou ik zeggen!
Wallie
Mountainbiker

Post by Wallie »

Ik zou eens contact opnemen met de organisatie. Dan kan je eens vragen naar het parcours (vaak is de kidstour een ander parcours dan die van de toertocht). Zijn er vaste vertrekuren ? Dikwijls is er ook een begeleider voorzien van de organiserende club. Ik ben met onze Jan zo ook begonnen en jong geleerd is nog steeds oud gedaan. Op tijd rusten en eens drinken en dan moet dat zeker lukken.
En, heeft de Redbull in Mol nog gesmaakt ?
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

JanMan wrote:Als ik kinderen op een tt tegenkom blijf ik er steeds achter tot er voldoende plaats is om voorbij te steken. Ik ben ook begonnen als de kleinste waar iedereen voorbijraasde, maar nu is het andersom....
moet ge me niet vertellen, ik was al blij dat ik u kon volgen in Retie 8)
Wallie wrote: En, heeft de Redbull in Mol nog gesmaakt ?
ja hoor, en die kwam geen moment te vroeg :P
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Ik ben ermee begonnen met de papa rond 8 jaar,kdenk dat da te doen is.
Ciao
Post Reply