DT Swiss wielset
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
josvantbos
- Mountainbiker
DT Swiss wielset
Post by josvantbos »
heeft er iemand ervaring met DT Swiss wielen? namelijk de XR 1540 (voor schijfremmen).
- scott racer
- Mountainbiker
- Bmweke
- Mountainbiker
ik heb de 1540's discs sinds vorige week.
Grote test was Aischdall-Bike en hebben deze met grote glans doorstaan.
Ze zeggen dat ze stijf zijn maar als ik zwaar demareer op een klim zijn ze toch niet zo stijf als mijn X-Max XL. Hoe weet ik dat ?
Omdat mijn magneet nooit tegen mijn polar speedsensor tikte bij mijn X-maxen.
Ze zijn superlicht, bollen zalig en 'zouden' de beste naven hebben die er zijn...
Ik heb ze wel voor een heeeeel schappelijk prijske gekocht (nieuw)
Ik had er wel geen adaptor bij voor over te schakelen van centerlock naar 6-gaats.
Maar...
Ik heb gewoon XT centerlock schijven gekocht bij VE, XTR wegen 5gr meer en tegen dat die schijven versleten zijn heb ik die wielen wsl toch nimeer...
Door gewoon je remklauwen aan te passen, met van die mm rondellekes ertussen steken waren ze op 1 2 3 aangepast.
Je gaat toch niet zoveel geld geven aan wielen, die je toch ook een beetje voor hun gewicht koopt (1540gr) om er dan extra gewicht terug aan toe te voegen. (de adaptors)
Groetjes Nico
Grote test was Aischdall-Bike en hebben deze met grote glans doorstaan.
Ze zeggen dat ze stijf zijn maar als ik zwaar demareer op een klim zijn ze toch niet zo stijf als mijn X-Max XL. Hoe weet ik dat ?
Ze zijn superlicht, bollen zalig en 'zouden' de beste naven hebben die er zijn...
Ik heb ze wel voor een heeeeel schappelijk prijske gekocht (nieuw)
Ik had er wel geen adaptor bij voor over te schakelen van centerlock naar 6-gaats.
Maar...
Ik heb gewoon XT centerlock schijven gekocht bij VE, XTR wegen 5gr meer en tegen dat die schijven versleten zijn heb ik die wielen wsl toch nimeer...
Door gewoon je remklauwen aan te passen, met van die mm rondellekes ertussen steken waren ze op 1 2 3 aangepast.
Je gaat toch niet zoveel geld geven aan wielen, die je toch ook een beetje voor hun gewicht koopt (1540gr) om er dan extra gewicht terug aan toe te voegen. (de adaptors)
Groetjes Nico
- WT6
- Mountainbiker
Een vreemde manier om te vergelijken...zou je speedsensor niet kunnen verschoven zijnBmweke wrote:.
XL stijver dan die DT swiss ? misschien, maar als je je wiel bij een goede fietsenmaker laat vlechten met DTswiss materiaal, komt een Xmax XL er een stuk achteraan.
Ik heb zelf die concrete test gedaan, maar was niet te spreken over de XMAX...
- Bmweke
- Mountainbiker
Speedsensor is niet verschoven staat zo vast als maar kan zijn.Tinky-Winky wrote: Een vreemde manier om te vergelijken...zou je speedsensor niet kunnen verschoven zijn![]()
XL stijver dan die DT swiss ? misschien, maar als je je wiel bij een goede fietsenmaker laat vlechten met DTswiss materiaal, komt een Xmax XL er een stuk achteraan.
Ik heb zelf die concrete test gedaan, maar was niet te spreken over de XMAX...
En daarbij die afstand wordt aangepast aan het wiel
Ik heb daarintegen 'nooit' problemen gehad met X-maxen ni met SL ni met XL. Zo kunde bezig blijven hé...
-
vmd1ao
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed 9.0 SLX (29")// Stumpjumper Expert Carbon HT 09 (26")
Eigenlijk werd er enkel naar de XR1540 gevraagd, maar wou enkel melden dat ik me een half jaar geleden de XR1480 aangeschaft heb.
Mijn vorige waren X MAXX XL en merk ook hier weinig verschil (80gr minder, maar wel 300euro duurder
)
Ook als je met latex wenst te rijden zou ik geen DT's kopen, want dat is een gesmos
met dat velglint en dubbelzijdige kleefband.
De DT's zijn ook zonder carbon laag. Maar voor de rest gaat alles wel langer mee dan bij X MAXX (lagers, velg en boddy)
Mijn vorige waren X MAXX XL en merk ook hier weinig verschil (80gr minder, maar wel 300euro duurder
Ook als je met latex wenst te rijden zou ik geen DT's kopen, want dat is een gesmos
De DT's zijn ook zonder carbon laag. Maar voor de rest gaat alles wel langer mee dan bij X MAXX (lagers, velg en boddy)
- Bmweke
- Mountainbiker
trek9.8 wrote: Mijn vorige waren X MAXX XL en merk ook hier weinig verschil (80gr minder, maar wel 300euro duurder)
Ik heb ze maar 300€ betaald(nieuw)
Ook als je met latex wenst te rijden zou ik geen DT's kopen, want dat is een gesmosmet dat velglint en dubbelzijdige kleefband.
was op een klein 10 min gedaan, zonder gesmos. Wel door iemand die daar veel ervaring in heeft...
Ik hoop het![]()