Hoi,
Weet iemand toevallig hoe zo'n sleutel noemt om deze los te vijzen en eventueel welke maat van sleutel dit dan is?
Per twee boutjes zit er ook een plaatje achter. Heeft dit plaatje een bepaalde functie of kan dit eventueel verwijderd worden?
Grts
Boutjes schijf XT schijfrem?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- MTB - Meer
- Mountainbiker
- suzuki1200
- Mountainbiker
Post by suzuki1200 »
torx sleutel. Maat weet ik niet zo uit het hoofd, maar vind je terug op de pdf van de schijfremmen (www.shimano.com/...).
Dat plaatje is een (kleine) borging. Je moet die omplooien nadat de bout erin gedraaid is.
Dat plaatje is een (kleine) borging. Je moet die omplooien nadat de bout erin gedraaid is.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
vijskes zijn echter zo zwak als pompkoek.
zeker de juiste sleutel gebruiken of je draait ze gewoon af. (sleutel draait de hoekjes af)
en dan is het uitboren geblazen.
daarna nieuwe indraaien of je hebt gegarandeert problemen de volgende keer als je ze los wilt draaien.
maw schroefkes zijn 'rommel' geef mij maar een stevig zeskantje
zeker de juiste sleutel gebruiken of je draait ze gewoon af. (sleutel draait de hoekjes af)
en dan is het uitboren geblazen.
daarna nieuwe indraaien of je hebt gegarandeert problemen de volgende keer als je ze los wilt draaien.
maw schroefkes zijn 'rommel' geef mij maar een stevig zeskantje
-
Rolla
- Mountainbiker
Bij de LBS zeskant boutjes vragen om de schijven vast te zetten.
Kan perfect, niet duur (heb de mijne zelfs gratis van m'n LBS gekregen) & o zo gemakkelijk.
Ik spreek uit ervaring, want heb bij aanschaf nieuwe wielset ook zo'n
tweetal peperkoeken torx boutjes mogen uitboren
voor ik de schijven kon overzetten.
Greetzzz, Rolla
By the way, 'k dacht dat alle Shimano remschijven met center-lock bevesgtiging waren ?
Kan perfect, niet duur (heb de mijne zelfs gratis van m'n LBS gekregen) & o zo gemakkelijk.
Ik spreek uit ervaring, want heb bij aanschaf nieuwe wielset ook zo'n
tweetal peperkoeken torx boutjes mogen uitboren
Greetzzz, Rolla
By the way, 'k dacht dat alle Shimano remschijven met center-lock bevesgtiging waren ?
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
is niet losdraaien natuurlijk en als ze er bij de montage dan nog eens locktite aangedaan hebben 
- MTB - Meer
- Mountainbiker
Post by MTB - Meer »
Oke, bedankt manne.
Dan kan ik er misschien best niet al te veel aan prutsen, al kan ik da waarschijnlijk toch niet laten.
Grts
Dan kan ik er misschien best niet al te veel aan prutsen, al kan ik da waarschijnlijk toch niet laten.
Grts