Ik ben nu bijna een jaartje aan het mountainbiken maar helaas heel de winter stil gelegen daar ik nog niet volledig voorzien ben van wintertenue (en conditie).
Bon soit, tot daar. Ik ben dus net met veel goesting gestart en train nu drie à vier keer per week een toereke van ongeveer 40km, een toereke dat ik al zeker 30 keer gereden heb.
Vandaag had ik echter prijs, patat op nen auto die stillekes vanachter nen bocht kwam piepen van rechts! Ik heb nog alles dichtgenepen om dienen auto nog te kunnen ontwijken maar mijn winterkilo's dachten er anders over. Ik knalde tegen zeker 20km/u tegen dienen auto zijne voorkant en vloog met fiets en al over zijn motorkap en voorruit.
De mountainbikegoden waren me blijkbaar goedgezind of hebben nog plannen met me want ik kwam properkes op mijn poep op de grond zonder één schrammetje. Mijn voorwiel is wel om zeep en dienen auto had ook serieus wat blikschade. De chauffeur was wel serieus verschoten want diene kon maar niet geloven dat ik niets had.
Wat heb ik hier uit geleerd:
1 - Ik draag dus voortaan altijd mijnen helm ipv mijn klakske tijdens het trainen (ik weet het, shame on me
2 - Een familiale verzekering zou tot de standaarduitrusting van een biker moeten behoren!
3 - Ik heb veel geluk gehad.
Mijn vraag is nu wie er ook al "contact" gehad heeft met auto's en hoeveel hij daar aan overgehouden heeft (schade, letsels, ...). Hebben jullie daar dan achteraf nog last van gehad, ik bedoel schrik dat er vanachter elken bocht een auto kan komen en dat je zo snel niet meer durft afdalen (op plaatsen waar er auto's kunnen komen natuurlijk).
Koen