Beste bikers,
wegens een veel te groot assortiment aan én wegens moeilijk te kunnen kiezen, even dit ...
heb een nieuwe helm nodig (mijne abus is versleten), maar weet niet welke te kopen.
Welk type neem ik en welk merk of zijn ze allemaal hetzelfde?
budget: 80 euro lijkt me een goeie prijs, of niet?
gegroet
overaanbod fietshelmen...
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- authentic biker
- Mountainbiker
Post by authentic biker »
Het beste om een goede helm te kiezen is zo veel mogelijk modellen te passen en zelf het verschil te voelen.
Ik ben overigens uiterst tevreden (pasvorm/verluchting) over mijn giro targa. (adviesprijs €75, maar je vindt hem voor veel minder)
Ik ben overigens uiterst tevreden (pasvorm/verluchting) over mijn giro targa. (adviesprijs €75, maar je vindt hem voor veel minder)
- Jens
- Mountainbiker
Das inderdaad de beste manier!! Alle helmen zijn kwalitatief van diene prijs zeker goed genoeg, maar sommige zullen totaal niet gemakkelijk zijn voor jou, terwijl je met anderen als het waren geboren bent!authentic biker wrote:Het beste om een goede helm te kiezen is zo veel mogelijk modellen te passen en zelf het verschil te voelen.
- DoctorEvil
- Mountainbiker
Post by DoctorEvil »
Wat is in feite het nut van het zonneklepje op een "mtb" helm, terwijl dit op een "koers"helm nooit staat? Op een MTB is het toch ook beter om aërodynamisch te zijn?
-
moddereter
- Mountainbiker
Post by moddereter »
Zo'n klepje is bijzonder handig als je onder takjes en bramen rijdt. Is volgens mij toch een extra bescherming.
Natuurlijk is dat niet altijd voldoende, maar toch al enkele keren deugd van gehad.
Ik denk ook dat je wat minder 'spray' vangt in je gezicht als je bij een nat wegdek in iemand zijn wiel hangt.
Maar het zal vooral versiering zijn.
mss kunnen we hier bikers en wielertoeristen wel gaan onderscheiden.
Zal er volgende week tijden de Ronde eens opletten
Natuurlijk is dat niet altijd voldoende, maar toch al enkele keren deugd van gehad.
Ik denk ook dat je wat minder 'spray' vangt in je gezicht als je bij een nat wegdek in iemand zijn wiel hangt.
Maar het zal vooral versiering zijn.
mss kunnen we hier bikers en wielertoeristen wel gaan onderscheiden.
Zal er volgende week tijden de Ronde eens opletten
Als ge op de koersfiets rijdt en ge hebt u stuur vanonder in den beugel vast dan belemmert dat klepje je zicht.DoctorEvil wrote:Wat is in feite het nut van het zonneklepje op een "mtb" helm, terwijl dit op een "koers"helm nooit staat? Op een MTB is het toch ook beter om aërodynamisch te zijn?
Ikzelf ben zeer tevreden over mijn Met 5th Element, ik heb die kunnen kopen rond de 70 Eur.