maar over de vraag of ik eigenlijk ondergoed zou moeten dragen onder mijn fietskledij of niet. Ik rij nu al jaren met mijn ondergoed (boxershort & marcelleke) onder mijn fietskleren (korte broek met zeem, evt nog lange zonder derboven, kort shirtje en lange goretex windstopper indien nodig). Ik heb het nooit koud, behalve de eerste twee min. na een stop, omdat mijn ondergoed bezweet is. Nu rijden de 'echte' zonder ondergoed. vraag is: is dat nu kouder of niet? ik durf het niet riskeren om na 20 min. verkleumd te zitten. plus ik vind het nogal een vies gevoel om zo te rijden...
ondergoed of niet?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Max Power
- Mountainbiker
ondergoed of niet?
neen, het gaat hier niet over het populaire naaktfietsen
maar over de vraag of ik eigenlijk ondergoed zou moeten dragen onder mijn fietskledij of niet. Ik rij nu al jaren met mijn ondergoed (boxershort & marcelleke) onder mijn fietskleren (korte broek met zeem, evt nog lange zonder derboven, kort shirtje en lange goretex windstopper indien nodig). Ik heb het nooit koud, behalve de eerste twee min. na een stop, omdat mijn ondergoed bezweet is. Nu rijden de 'echte' zonder ondergoed. vraag is: is dat nu kouder of niet? ik durf het niet riskeren om na 20 min. verkleumd te zitten. plus ik vind het nogal een vies gevoel om zo te rijden...
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Re: ondergoed of niet?
Post by Jolyrodger »
Nooit een onderbroek onder een zeemvel (is daar niet voor gemaakt), de rest kan geen kwaad.Max Power wrote:![]()
maar over de vraag of ik eigenlijk ondergoed zou moeten dragen onder mijn fietskledij of niet. Ik rij nu al jaren met mijn ondergoed (boxershort & marcelleke) onder mijn fietskleren (korte broek met zeem, evt nog lange zonder derboven
1. Zonder, anders heeft je zeem geen enkel nut.
2. Met is kouder gezien meeste ondergoed van katoen is en dus nat wordt van transpiratie wat uiteindelijk een groter koudegevoel geeft, zeker in wind.
speciale onderlijfjes voor sport (zoals craft odlo, enz) voeren het transpiratievocht onmiddelijk door en slaan het niet op, dus geen koudegevoel.
2. Met is kouder gezien meeste ondergoed van katoen is en dus nat wordt van transpiratie wat uiteindelijk een groter koudegevoel geeft, zeker in wind.
speciale onderlijfjes voor sport (zoals craft odlo, enz) voeren het transpiratievocht onmiddelijk door en slaan het niet op, dus geen koudegevoel.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
hé,
onder de broek nooit iets aantrekken! Het zeemvel verliest zijn werking indien je dit doet!
Tijdens de winter ga ik enkel biken met een thermisch onderhemdeke van Odlo en mijnen windtex van Northwave aan. Is meer dan voldoende. Mijn lange broek komt tot borsthoogte en is gevoerd... Warm genoeg dus!
meer info over mijn tenue en uitrusting www.valcke-vanraes.be
onder de broek nooit iets aantrekken! Het zeemvel verliest zijn werking indien je dit doet!
Tijdens de winter ga ik enkel biken met een thermisch onderhemdeke van Odlo en mijnen windtex van Northwave aan. Is meer dan voldoende. Mijn lange broek komt tot borsthoogte en is gevoerd... Warm genoeg dus!
meer info over mijn tenue en uitrusting www.valcke-vanraes.be
Inderdaad nooit een onderbroek onder uwe zeemvel ...
zodat na een slijkerige TT het modderspoor aan de buitenkant van uw broek van binnen verder loopt.
(Max ... misschien toch maar één aandoen als ge naar 't werk rijdt (zie topic girls corner) anders komen er misschien erger namen dan kotserke ...)
Aooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Ben.
zodat na een slijkerige TT het modderspoor aan de buitenkant van uw broek van binnen verder loopt.
(Max ... misschien toch maar één aandoen als ge naar 't werk rijdt (zie topic girls corner) anders komen er misschien erger namen dan kotserke ...)
Aooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Ben.
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
HIJ!!??Max Power wrote:ok ik neem er jullie woord voor, als hij de rest van de zondag nie meer tevoorschijn wil komen hou ik jullie verantwoordelijk
En hoe merk jij een string op onder een koersbroekdr paaj wrote:Afgezien van kouder, het is eerder de irritatie die het veroorzaakt... de dubbel gevouwen boxer zogt voor irritatie op het zitvlak...
Ooit een dame gezien die onde haar koersbroek een string aan had, dat doet ze nu dus nooit meer.
Ik rij altijd met een onderhemdje, zelfs in de zomer, maar nooit katoen (wel: odlo, craft, sportful, ...)