Hoi,
ik zoek een fietsdrager voor 1 MTB en 1 gewone citybike. Enige suggesties of tips??
Wat is het beste? Crank of framebevestiging??
Is het zo dat als je een framebevestiging kiest, je drager niet opklapbaar is??
Wat kost zo'n ding?
Txs,
KOen
Fietsdrager?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Ik heb een twinny load met crankbevestiging. Prima ding en heeft duizenden km met hoge snelheden 2 mtb achterop gehad. Valt niets van te zeggen.
Maar de fietsen bewegen wel wat. Dit geeft niets maar geeft toch een onzeker gevoel wanneer je naar verre vakanties met 160 over de snelweg pleurt. Daarom wordt een eventuele volgende drager eentje met framebevestiging.
Maar de fietsen bewegen wel wat. Dit geeft niets maar geeft toch een onzeker gevoel wanneer je naar verre vakanties met 160 over de snelweg pleurt. Daarom wordt een eventuele volgende drager eentje met framebevestiging.
- Max Power
- Mountainbiker
afwisselend van waar ge gaan biken gaan we met den auto. De één heeft crankbevestiging, de ander heeft framebevestiging. Ik vind et toch maar vies om te zien hoe de hele fiets bevestigd wordt aan de crank, en om dat metaal meestal nog in het kleine beetje plaats tussen het frame en de armen te zien gaan. Lijkt me minder gezond dan framebevestiging.
De systemen zijn Twinny load 2 fietsen, cranks, Twinny load 3 fietsen cranks en dan nog 1e met framebevestiging, waarschijnlijk ook twinny maar ben het niet zeker, 3 fietsen.
Kijk ook eens naar andere praktische zaken. Kan je ze opklappen indien er geen fietsen op staan? kan je ze naar beneden klappen als er fietsen opstaan en je moet in de koffer zijn? twee vragen waar je bij aankoop niet bij stilstaat, maar het zijn dingen die je toch wel mist als je met een systeem rijdt dat dat niet kan.
De systemen zijn Twinny load 2 fietsen, cranks, Twinny load 3 fietsen cranks en dan nog 1e met framebevestiging, waarschijnlijk ook twinny maar ben het niet zeker, 3 fietsen.
Kijk ook eens naar andere praktische zaken. Kan je ze opklappen indien er geen fietsen op staan? kan je ze naar beneden klappen als er fietsen opstaan en je moet in de koffer zijn? twee vragen waar je bij aankoop niet bij stilstaat, maar het zijn dingen die je toch wel mist als je met een systeem rijdt dat dat niet kan.
Nee, zo rechtlijnig is het niet. Je crank kan niet kantelen omdat deze star vast gehouden wordt. De trapas is daarom geen scharnierpunt. De krachten die erop komen tijdens het rijden zijn echt niet meer dan die met het fietsen.Cruzer wrote:Ik heb slechte ervaring met zo'n crankbevestiging. Die crank zit geklemd en uwe fiets kan nog bewegen. Waar bevind zich dan het scharnierpunt? Inderdaad in uw trapas!! Resultaat: achteraf trapas moeten vervangen.
- Cruzer
- Mountainbiker
Helaas was het in mijn geval (waarschijnlijk een zeer goedkope fietsdrager), wel zo. Ik weet ook wel dat Thule kwaliteit is en dat die zo geen fouten maken. Maar toch voor uitkijken wanneer ge 2de hands iets koopt.Byorka wrote:Nee, zo rechtlijnig is het niet. Je crank kan niet kantelen omdat deze star vast gehouden wordt. De trapas is daarom geen scharnierpunt. De krachten die erop komen tijdens het rijden zijn echt niet meer dan die met het fietsen.Cruzer wrote:Ik heb slechte ervaring met zo'n crankbevestiging. Die crank zit geklemd en uwe fiets kan nog bewegen. Waar bevind zich dan het scharnierpunt? Inderdaad in uw trapas!! Resultaat: achteraf trapas moeten vervangen.