Hartslagmeter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Nicoow201
Mountainbiker

Hartslagmeter

Post by Nicoow201 »

Ik heb enkele vraagjes ivm hartslagmeters :

- Is het goed om als 16-jarige te trainen met een HSM ?
- Wat is een goede (goedkope) HSM ?
- Moet ik best contact opnemen met de dokter voor een trainingsschema (na bloedanalyse ofzo)

Had al wat opgezocht, maar ik denk toch dat persoonlijke ervaringen beter zijn dan internetsites ofzo.

thx, Nico
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

waarom zou dat nie goed zijn om met een HSM te rijden ??
qua type is da natuurlijk al iets anders, ge hebt Polar ( welke hun instap model al niet echt goedkoop is maar wel kwalitatief ) Sigma serie ( fitwatch en pc 15 zijn al de completere ) en dan nog cateye en ciclosport.
deze zijn denk ik toch al de betrouwbare merken.
om de hartslag te bepalen zijt ge mss het beste bij een doktor en zeker als ge serieuze plannen hebt .

Gizmo 8)
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Een hartslagmeter is de toerenteller van je lichaam. Het gebruik ervan is altijd nuttig, zeker in het begin wanneer je je lichaam niet zo goed kent. Je leert er snel mee doseren zodat je op het einde van de tocht ook nog kunt vlammen.
Verder kun je er uitstekend je conditie mee opbouwen. Hierover veel info verkrijgbaar. Indien je een idee wilt hebben jouw hartslagwaarden dan is een inspanningstest bij een fitnescentrum zeker de moeite waard.
Dan krijg je een basis waar je mee verder kunt.

Zelf heb ik een simpele Polar. Hier zit voor mij alles op wat ik nodig heb en werkt vele malen prettiger dan de ciclosport die ik eerst had.
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Ik heb ne Polar C200 opt oog, hebbek al wa van gelezen op t forum enzo, en tis toch specifiek voor den MTB :-D
zweetboebel
Mountainbiker

Post by zweetboebel »

Bij Decathlon wordt nu de Polar F6 aangeboden aan 89€
het gaat om een gecodeerd exemplaar, waar alle basisgegevens worden weergegeven op korte en lange termijn.

Heb er zelf ook zo eentje aangeschaft.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

altijd goed om er eens mee naar de dokter te gaan , voor het juiste gebruik zijn het juiste gewicht en lichaamslengte nodig.
Maar je hoeft er niet speciaal voor te gaan , kan ook bij sommige apothekers en dat kost je niets .
Metalcis
Mountainbiker

Post by Metalcis »

Een hartslag meter is altijd goed maar enkel als je een inspanningstest laat afnemen.

rijd nu al 2 jaar rond met een HSM en heb vandaag pas voor de 1ste keer een inspanningstest gedaan. Resultaat => ik heb 2 jaar doelloos met die HSM rondgereden zonder enig besef te hebben van al de gegevens die mijn HSM me geeft #-o

Resultaat van de test => ik moet trager :-? ( en dus tegen een lagere hartslag ) gaan rijden om een betere conditie op te bouwen
Post Reply