Tijdens het smeren van de ketting is er wat olie terechtgekomen op mijn schijfrem en op de blokjes.
Met als gevolg da ze nie meer goed pakken en de blokken wel voor de vuilbak zullen zijn.
Ik zou nieuwe blokken willen plaatsen maar heb daar (nog) geen ervaring mee.
Hoe plaats je nieuwe blokken , wat heb ik allemaal nodig daarvoor en welke stappen moet ik allemaal doorlopen , bestaan er soms sites waar dat op te zien is?
Het zijn shimano remmen.
Ik heb de zoekfuctie al gebruikt maar ik vind nog nie voldoende informatie daarover.
remblokken schijfrem vervangen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- nash tackle
- Mountainbiker
Re: remblokken schijfrem vervangen
Is zeer makkelijk;nash tackle wrote:Tijdens het smeren van de ketting is er wat olie terechtgekomen op mijn schijfrem en op de blokjes.
Met als gevolg da ze nie meer goed pakken en de blokken wel voor de vuilbak zullen zijn.
Hoe plaats je nieuwe blokken , wat heb ik allemaal nodig daarvoor en welke stappen moet ik allemaal doorlopen , bestaan er soms sites waar dat op te zien is?
Het zijn shimano remmen.
Ik heb de zoekfuctie al gebruikt maar ik vind nog nie voldoende informatie daarover.
- wiel eruit
- u blokje aan de andere kant van u blokje dat je er tegenduwd uithalen (bij mij is dat de magneet wegdraaien).
- dan het andere blokje(omgekeerd gaat niet want dan zit het ene in de weg van de andere)
- en dan omgekeerd met de nieuwe die je er in steekt
ik heb ook dat probleem gehad maar ik heb gewoon eens met ontvetter op die blokjes gezeten en baja... Ze zijn eigelijk zo goed als nieuw
- fcb
- Mountainbiker
Re: remblokken schijfrem vervangen
remreiniger had ook wonderen kunnen doennash tackle wrote:Tijdens het smeren van de ketting is er wat olie terechtgekomen op mijn schijfrem en op de blokjes.
Het zijn shimano remmen.