Avid juice five? Is da goe???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
chelleken
Mountainbiker

Avid juice five? Is da goe???

Post by chelleken »

Ben van plan een nieuwe Specialized stumpjumper disc te kopen. Nu heb ik zo mijn twijfels over de schijfremmen die erop staan, Avid juice five. Heeft er daar iemand ervaring mee? En is het gewicht bekend van zo'n setje? Ik vind het allerszins nergens terug.
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Ik heb ze nog niet zo lang maar toch nog geen probs mee gehad. Maar ik heb ze nog niet lang genoeg om er echt een oordeel over te geven. Ze komen in de testen er toch goed uit dacht ik? En als het van Avid is mag je er bijna zeker van zijn dat het goed is 8) Ik denk niet dat je er schrik van moet hebben hoor :wink:
Ben ook wel eens benieuwd naar nog wat ervaringen...
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ze zijn rechtstreeks afgeleid van de Seven's ... ze hebben alleen dat stelwieltje niet...

Als ik nieuwe zou kopen zou het ook deze zijn...

Denk niet dat je hier een miskoop mee doet... ik heb natuurlijk wel geen persoonlijke ervaring
Guest

Post by Guest »

ik heb nu een dag of vier met de juice seven gereden
die zijn heel goed
ikzelf voel nu niet zo'n enorm verschil met dat stelwieltje dat de meerwaarde tov de five moet zijn
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

gewicht +/- 425 gr per rem
formidabele remmen en het montagesysteem is super alleen jammer dat de remhendel over de stuurbar moet schuiven en bijgevolg je handvat eraf moet :evil:
weekendwarrior
Mountainbiker

Post by weekendwarrior »

SOM epic ghost wrote:alleen jammer dat de remhendel over de stuurbar moet schuiven en bijgevolg je handvat eraf moet :evil:
Dat is veranderd bij model 2006! Bij de nieuwe kan je de klemming openmaken en moet je je handvaten en shifters niet meer van je stuur halen!
Bobke#77
Mountainbiker

Post by Bobke#77 »

manitou. wrote: ikzelf voel nu niet zo'n enorm verschil met dat stelwieltje dat de meerwaarde tov de five moet zijn

Is dat het enige verschil van de Juicy 5 t.o.v de Juicy 7 ?
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Bobke#77 wrote:
manitou. wrote: ikzelf voel nu niet zo'n enorm verschil met dat stelwieltje dat de meerwaarde tov de five moet zijn

Is dat het enige verschil van de Juicy 5 t.o.v de Juicy 7 ?
Ik dacht van wel...
Cherub
Mountainbiker

Post by Cherub »

ik heb de five's op mijn jekyll zitten en ben er super tevreden van. Enorme stopkracht zelfs in zeer slechte omstandigheden en heel makkelijk te monteren en af te stellen. Heb het stelwieltje nog nooit gemist.
toops
Mountainbiker
Location: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

Post by toops »

is er veel verschil in gewicht tss de 5 en de 7?
Post Reply