problemen manitou splice comp

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
nash tackle
Mountainbiker

problemen manitou splice comp

Post by nash tackle »

Ik rij met de manitou splice comp w/tpc lo , 100mm oliegeveerd.
Ik ben er niet zo tevreden over want voor de 2 maal is de vering kapot na de rit.
Zijn er nog personen die dezelfde ervaringen hebben?
Ik ben aan het overwegen om een andere vork aan te schaffen.Ik had gedacht aan de rockshoc tora 318 solo air , 100 mm.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Idd slechte vorken, sommige zijn al stuk voor ze verkocht zijn.
De nieuwe Axel vorken van Manitou zitten op hetzelfde (ahum) kwaliteitsniveau.
Het remote lock out systeem van Manitou is trouwens ook huilen met de pet op zowel voor de goedkope als de dure vorken (gezien het een en hetzelfde systeem is.

De Tora ziet er iets steviger uit. Nog geen rijervaring mee maar van de geleverde vorken is wel 100 % in orde terwijl van de Axel vorken er 50 % als stuk zijn bij levering (bij de Splice was dat 25%).

In ieder geval is het remote lock out systeem (Pop Lock) van RS stukken beter (ook hier is dit eenzelfde systeem voor goedkope als dure vorken) dan dit van Manitou (zowel inzake montage, onderhoud en gebruiksgemak).

Ik denk dat tegenwoordig de klant dient als proefkonijn bij het uitbrengen van nieuwe systemen en dat een grondige voorafgaande test voor men iets uitbrengt er niet meer bijhoort.
(dixit Answer product over het probleem bij hun vorken: 'wij zijn op de hoogte van het probleem en er wordt aan gewekrt'. Maar ze zijn ondertussen wel al op de markt :roll: .
Post Reply