Hey jongens,
Ik ben nieuw hier (maar volg al een tijdje), dus stel me snel eventjes voor. Mijn naam is Muriel, ben 27 jaar en bike ondertussen al twee jaar. Zeker het laatste half jaar (sinds de aankoop van mijn nieuwe fiets) ben ik heel wat uurtjes al mountainbikend bezig.
Ik zou geleidelijk aan mijn materiaal verder willen "upgraden". Ik wil vooral investeren om mijn bike een pak lichter te maken. Ik weeg zelf maar 52kg, dus elke gram minder aan die fiets is mooi meegenomen. Ik wil echter niet teveel moeten inboeten aan comfort en betrouwbaarheid.
Ik heb redelijk wat zitten rondneuzen hier op dit forum, maar ik stel me toch nog de vraag waar en hoe je het best gewicht kan winnen eenmaal je alle draaiende componenten (wielen, crank,...) hebt geupgrade.
Zoals gezegd, comfort en betrouwbaarheid is belangrijk voor me. Ik wil best investeren, maar niet in lichte onderdelen die na een aantal maanden klaar zijn voor de vuilbak. Spontaan stel ik me de vraag: "Is titanium eigenlijk geen optie?"
Groetjes,
Muriel
Licht, lichter, lichtst...
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Murielleke78
- Mountainbiker
- LuckyIron
- Mountainbiker
Re: Licht, lichter, lichtst...
als ge efkens tijd hebt, lees dan dit eens grondig door. Titanium zal geen geheimen meer hebben voor jou...Murielleke78 wrote: Spontaan stel ik me de vraag: "Is titanium eigenlijk geen optie?"
Groetjes,
Muriel
- kjiratsiekoedel
- Mountainbiker
-
Murielleke78
- Mountainbiker
Post by Murielleke78 »
Alvast bedankt voor de links. Zelf was ik al eens terechtgekomen op Weight Weenies, maar de andere links kende ik niet.
Het artikel op die site van LuckyIron ziet er me razend interessant uit! Ik lees dat best eerst grondig door voor ik verder vragen ga stellen zeker... :)
Het artikel op die site van LuckyIron ziet er me razend interessant uit! Ik lees dat best eerst grondig door voor ik verder vragen ga stellen zeker... :)
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Eigenlijk toch wel grappig om te zien hoe snel en to the point de mannen hier informatie kunnen geven als een vrouw het vraagt. Als een man deze vraag zou gesteld hebben, zouden ze hier beginnen te grollen en verwijzen naar de zoekfunctie.
Muriel, no offence naar jou toe hoor, gewoon een grappige vaststelling. Trouwens, welkom op het forum.
Muriel, no offence naar jou toe hoor, gewoon een grappige vaststelling. Trouwens, welkom op het forum.
- swerkfiets
- Mountainbiker
Post by swerkfiets »
de ultieme site waar je al dat moois online kan kopen
http://hometown.aol.de/ingenieurtec/1894223.htm
http://hometown.aol.de/ingenieurtec/1894223.htm
Waarom ben je zo zeker dat het wel degelijk om een vrouw gaat?mtb-fltn wrote:Eigenlijk toch wel grappig om te zien hoe snel en to the point de mannen hier informatie kunnen geven als een vrouw het vraagt. Als een man deze vraag zou gesteld hebben, zouden ze hier beginnen te grollen en verwijzen naar de zoekfunctie.![]()