Fiets of frame kopen in de VS.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Fiets of frame kopen in de VS.

Post by C-DALE »

Hello mtbfolks :-D

Na de Bike-Motion beurs te hebben afgeschuimd zou ik in 2006 mss een nieuwe mtb kopen.
Zou graag een Merlin kopen, maar da kost hier nogal veel in vergelijking met het thuisland (USA).
Een frame kan toch makkelijk 25-40% schelen in prijs.
Als je dan weet dat zo'n frame hier 3750€ kost dan vind ik het toch de moeite om es rond te kijken.
MAAR hoe begin ik daaraan???

Bedoel daarmee als ik m daar ga kopen of laat opsturen heb ik invoerrechten aan m'n been, kan m dan zowel hier kopen.
Zijn er soms mensen die de wetten omtrend die materie of achterpoortjes weten om m zonder bijhorende kosten het land binnen te krijgen?

Ik had gedacht om via internet een Merlin in een winkel in de USA te bestellen. Dan met een brolfiets in een flightcase naar de USA te gaan (niks betalen want is m'n persoonlijke fiets om daar te gaan fietsen).
In die winkel de frames te verwisselen en zo terug te keren.
Of zie ik het wat te simpel in.

Graag jullie meningen daarover. =D>
bergfietser
Mountainbiker

Post by bergfietser »

bij bestelling uit de states komt er hier nog eens 21% BTW bij en een klein bedrag duoanekosten. (heb al voedingssupplementen ginder bsteld)

Deze kosten kan je grotendeels vermijden indien je met de verkoper kan regelen dat hij op zijn "duaoneverklaring" een kleiner bedrag zet, dan valt je product niet onder deze wetgeving of zoiets

meer kan je vin de op de site van de duoane
http://www.fiscus.fgov.be/interfdanl/bu ... /index.htm

ff googlen en je vindt er vanalles over
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Let wel op, die douaniers zijn ook niet meer zo achterlijk als vroeger... :roll:
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Kopen in de VS

Post by C-DALE »

Maar zou er anders ZELF omgaan hé en terwijl es de states verkennen.
Denk dat het dan makkelijker is om da frame mee te brengen zonder extra kosten. :wink:
qwan
Mountainbiker

Re: Fiets of frame kopen in de VS.

Post by qwan »

C-DALE wrote:...Ik had gedacht om via internet een Merlin in een winkel in de USA te bestellen. Dan met een brolfiets in een flightcase naar de USA te gaan (niks betalen want is m'n persoonlijke fiets om daar te gaan fietsen).

Ik ken toch een aantal mensen die dat zo gedaan hebben en hier nu allemaal zonder probleem met hun fietske rondtoeren. Misschien is het aan te raden de fiets daar ter plaatse wat te gebruiken, dan is hij wat vuil en heeft hij misschien al een paar schrammen.
bergfietser
Mountainbiker

Post by bergfietser »

Ik had gedacht om via internet een Merlin in een winkel in de USA te bestellen. Dan met een brolfiets in een flightcase naar de USA te gaan (niks betalen want is m'n persoonlijke fiets om daar te gaan fietsen).

Graag jullie meningen daarover. =D>[/quote]

vraag is dan of je kostprijs van het vliegticket + verblijf + aankoopprijs fiets niet duurder uitvallen dan gewoon de taxen te bepalen
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ze noemen dat het aangename aan het nuttige koppelen :-D

Als je echt dat frame wil en je wilt ook nog eens een stukje Amerika zien, is het de uitgelezen kans.
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Ik weet niet of dat nu nog geldt, maar 10-15 jaar geleden had ik ook eens dat plan opgevat.
Er komt bij fietsonderdelen (een frame) een hoop BTW bij. Maar als je hem liet opbouwen, dan werd het een fiets en waren de taksen lager.

Als je vraagt of ze een minder hoog bedrag op het factuur willen zetten, dan ben je ook wel voor minder verzekerd, moest er iets gebeuren.
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

bergfietser wrote:Ik had gedacht om via internet een Merlin in een winkel in de USA te bestellen. Dan met een brolfiets in een flightcase naar de USA te gaan (niks betalen want is m'n persoonlijke fiets om daar te gaan fietsen).

vraag is dan of je kostprijs van het vliegticket + verblijf + aankoopprijs fiets niet duurder uitvallen dan gewoon de taxen te bepalen[/quote]

Zo doen... maar wel zorgen dat hij daar gebruikt is...
Bert S.
Mountainbiker

Post by Bert S. »

Ik heb persoonlijk nog geen goede ervaring met aankopen in de VS, de douanekosten werken het prijsverschil al snel weg, waardoor in vele gevallen de uiteindelijke prijs hoger wordt dan de prijs van hier ...

Wat soms wel interessant kan zijn, maar nadelig voor de lokale handelaars, is om ééns te kijken in één van onze buurlanden, vooral als je niet te ver van de grens woont, dat verschillen in BTW percentages kunnen soms ook al interessant zijn.
België = 21 % :cry:
Frankrijk = 19.6 %
Nederland = 19 %
Duitsland = 16 %

Groot nadeel aan deze buitenlandse aankopen is natuurlijk de garantie en service, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Post Reply