Wielset... DT Swiss ?!?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
S k u l l
Mountainbiker

Wielset... DT Swiss ?!?

Post by S k u l l »

Jow,

Na de winter wordt het tijd dat ik m'n standaardwielen van men Stumjumper ga vervangen.
Nu was mijn vraag: door welke kan ik deze het best vervangen ???
De keuze is eigelijk enkel tussen de wielset's uit de bike-discount, aangezien ik ze kan laten meebrengen en dus geen verzendingskosten moet betalen :wink: .

Ik heb Magura Louise FR-schijven en wil GEEN tubeless velgen.
M'n budget is € 200-300 voor een heel set.

Men eerste gedacht was Mavic XC 717 velgen met XT naven en spaken van DT (LRS XT Disc schwarz + Mavic XC 717).
Bij bike-discount te verkrijgen voor € 189.

Zou ik hier ander (lees: beter & duurder) naven en spaken nemen of toch eens nadenken over de DT Swiss ???

Nu zijn er ook voor € 350 wielen van DT Swiss te verkrijgen, namelijk: LRS DT Hügi 340 Disc / DT Swiss XR4.1D.
Dus een setje met DT Swiss XR 4.1 Disc velgen, DT Hügi 340 Disc naven met spaken van DT.
Is dit setje z'n meerprijs waard ???
Want dan moet ik me ook nog eens snelspanners aanschaffen.
Voor € 22 + verzendkosten heb ik dan m'n snelspanners van DT Swiss.
De totaalprijs voor deze set wielen zou dan komen rond de € 400 :roll: .

Ik zou eerder de Mavic XC 717 velgen nemen en andere naven en spaken nemen...
zodat ik rond een prijs van € 250-300 kom.
Iemand enig voorstel voor naven en spaken ???

Wat zouden jullie doen in mijn plaats ???

Alvast bedankt =D>

Grtz...
S.
fieldbiker
Mountainbiker

Re: Wielset... DT Swiss ?!?

Post by fieldbiker »

#Skull' wrote:Jow,

Na de winter wordt het tijd dat ik m'n standaardwielen van men Stumjumper ga vervangen.
Nu was mijn vraag: door welke kan ik deze het best vervangen ???
De keuze is eigelijk enkel tussen de wielset's uit de bike-discount, aangezien ik ze kan laten meebrengen en dus geen verzendingskosten moet betalen :wink: .

Ik heb Magura Louise FR-schijven en wil GEEN tubeless velgen.
M'n budget is € 200-300 voor een heel set.

Men eerste gedacht was Mavic XC 717 velgen met XT naven en spaken van DT (LRS XT Disc schwarz + Mavic XC 717).
Bij bike-discount te verkrijgen voor € 189.

Zou ik hier ander (lees: beter & duurder) naven en spaken nemen of toch eens nadenken over de DT Swiss ???

Nu zijn er ook voor € 350 wielen van DT Swiss te verkrijgen, namelijk: LRS DT Hügi 340 Disc / DT Swiss XR4.1D.
Dus een setje met DT Swiss XR 4.1 Disc velgen, DT Hügi 340 Disc naven met spaken van DT.
Is dit setje z'n meerprijs waard ???
Want dan moet ik me ook nog eens snelspanners aanschaffen.
Voor € 22 + verzendkosten heb ik dan m'n snelspanners van DT Swiss.
De totaalprijs voor deze set wielen zou dan komen rond de € 400 :roll: .

Ik zou eerder de Mavic XC 717 velgen nemen en andere naven en spaken nemen...
zodat ik rond een prijs van € 250-300 kom.
Iemand enig voorstel voor naven en spaken ???

Wat zouden jullie doen in mijn plaats ???

Alvast bedankt =D>

Grtz...
S.
Ik rij zelf achteraan met een Hügi 240 Disc naaf van DT Swiss (in een mavic velg) en dit is fenomenaal goed gerief.

De Velgen van DT Swiss zullen wel dito zijn, maar ik denk dat de volledige set kwalitatief toch een stuk hoger zal liggen dan die 717 velgen van Mavic, al dan niet gecombineerd met naven of spaken van een ander merk. Misschien kan je deze twee sets (Mavic & DT Swiss) wel moeilijk met elkaar vergelijken...

Waarom niet gaan voor combinatie van Mavic 717 velgen met Hügi naaf en spaken ? Als deze combinatie - qua prijs dan - dicht tegen de kostprijs van de volledige set komt van DT SWiss, kies dan maar voor deze laatste.

Ik hoop dat je eruit komt,

Field
Loeckxke
Mountainbiker

Post by Loeckxke »

Kan mij alleen bij Field aansluiten, hoewel mijn combinatie net omgekeerd is. Rij rond met de XR4.1d velgen, DT competition spaken, gecombineerd met een XT naaf. Setje heeft mij een kleine 250 € gekost bij Barracuda, dus binnen je budget. Hierbij waren de snelspanners inbegrepen. Heb ook getwijfeld over de Hügi naaf, maar heb hem uiteindelijk om prijsredenen niet gekozen, 't is niet dat ik zoveel op mijne fiets kan zitten met 3 kleine rakkers.

Tot op heden zeer content over de stijfheid van het geheel, naar mijn gevoel beter als bij Mavic.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

De grote troeven van DTswiss zijn de naven en de velgen, en de spaken...
Euh #-o
Jammer dat ze geen tubeless velg hebben, maar dat kan je zoals sommigen hier op het forum, oplossen met Notubes.

Ik gebruik alleen nog DTSwiss naven, die bollen gewoon beter, zeker de 240S, maar voor de velgen heb ik ook een setje XM819, en die zijn ook prima hoor.
Voor de naven DTswiss, indien budget toelaat Hugi, anders onyx, ook niks mis mee hoor, alleen zwaarder.
Voor de velgen, tja, waarom geen mavic. Alles hangt af van hoe ze gespaakt worden en door wie, dus da's van minder belang, zolang je een goede kwaliteit als een XC 717, XM819, XR 4.1 neemt...
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Het wielsetje van DT Swiss is te duur bevonden :( !!!

Maar ik heb bij Barracuda wel 2 andere 'interessante' wielsetjes zien staan.

1. Velgen: Mavic XC 717 Disc zwart
Naven: DT Onyx Disc
Spaken: DT Compet.
Prijs: € 304,00
Gewicht: 1795g

OF

2. Velgen: XR 4.1 Disc
Naven: DT Onyx Disc
Spaken: DT Compet.
Prijs: € 314,00
Gewicht: 1885g

Snelspannes moet ik me dan nog wel aanschaffen.
Voor welke set zouden jullie kiezen en waarom ???
Persoonlijk gaat m'n voorkeur uit naar de wielset van DT, omdat deze zwaarder (lees: steviger) zijn. Wat ik wel kan gebruiken met mijn rijstijl :roll: .
En de DT velg is volgens mij ook wel beter dan de Mavic ?!?

Grtz...
S.

P.S.: Kent mss iemand anders een Duitse Shop waar deze wielen goedkoper zijn (met verzendingkosten bij) ???
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

keuze 2, voor de hele simpele reden dat ik deze heb (of toch het voorwiel, en het achterwiel met een andere naaf) En ik er zeer tevreden over ben. Ze zijn zeker dubbel zo goed als de 3 mavic sets die ik reeds gehad heb.

Je zal geen enkele velg vinden waar een band legen zo gemakelijk gaat als die dt-velgen :P
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

kenny wrote:Je zal geen enkele velg vinden waar een band legen zo gemakelijk gaat als die dt-velgen :P
Dat is ook niet onbelangrijk :evil: !!!

Andere reactie's...

Grtz...
S.
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Zonder twijfel set 2 !! Heb zo 2 sets (1 met XR4.1 & 1 met XR4.1d), rijden super en tot nog toe geen problemen (al 2 jaar in gebruik en nog niet moeten open doen).
Enig nadeel, plakkerkes van de velgen komen nogal snel los... :cry:

Skull, je moet anders eens naar Bikesportive in Haacht bellen. Mijn 2 sets heb ik daar laten maken en meen mij te herinneren dat ik die niet meer dan 250€/set heb betaald, inclusief snelspanners ! Wel vermelden waard, prijs van zwarte spaken is iets duurder dan de gewone.... en als je dat x64 (voor de set) doet, kan het wel tellen !
Maar sla mij nie dood als blijkt da het nu meer is :-?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Set 2 heb ik ook gehad. Super wielsetje hoor. Stevig tot en met.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Ik ga ook dt swiss kopen ... ok ze hebben niet de schoonheid van mavic maar ze zijn wel heel degelijk!

Mijn setje wordt wss:

Naven: DT Swiss Onyx
Velgen: DT Swiss 4.1d of Mavic XC717
Spaken: DT Swiss Revolution Black of Aerolite Black (hangt van de prijs af)

Men fietsboer had nog een setje van specialized staan ook licht met Mavic XC717 velg en specialized 'stout' naven (of hoe schrijfde da?)... moest nog 175€ kosten :)

BTW: Wa kosten hügi naven meer dan Onyx?
Post Reply