Hoe moet je conditie zijn voor de fun klasse

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
rafx3
Mountainbiker

Hoe moet je conditie zijn voor de fun klasse

Post by rafx3 »

Heb eens een vraagje hoe moet ja conditie zijn voor de fun klasse.
En hoelang zijn die pacours en wordt daar echt door gevlamd en wat is de leeftijd van de bikers
Michael Janssens
Mountainbiker

Post by Michael Janssens »

Wedstrijden bij de funklasse duren normaal 1 uur.
Dit heeft tot gevolg dat er van bij de start serieus gevlamd wordt.
Als je bij de eerste tien wil rijden zal je volgens mij toch minimum tien uur per week moeten trainen.
rafx3
Mountainbiker

Post by rafx3 »

hoeveel km zijn die wijdstrijden dan
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

Er wordt inderdaad goe gevlamd in de funklasse. Dit jaar twee ritten van de Flanders Cup gereden. Uiteindelijk reed ik nog bij de laatsten. Ook al is mijn conditie niet zo slecht. Vooral in 't begin wordt er heel wat geduwd waardoor je plaatsen verliest. Het is even wennen om met een groep van 70 man in een trechter terecht te komen.
Bedoeling is dat je je niet laat doen, maar niet altijd simpel. Ik wou dan ook niet echt in de weg gaan rijden van de snellere mannen.
Volgend jaar hoop ik het toch beter te doen in wedstrijden.

En om bij de eerste tien te rijden zal je dus heel wat moeten trainen. Ik merk steeds dat het meestal dezelfde renners zijn die in de top tien staan en dit al drie jaar achter elkaar. Waarom rijden zij dan niet bij de elite? Veel geld valt er niet te winnen bij de funklasse alleen. Of is het voor de eer?
Vraag me ook af of er dopingcontroles gebeuren bij de Funklasse.

Greetz
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

kga volgend jaar ook eens meedoen ! gewoon vo de fun daarom fun klasse :-D Neen sorry :P
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

De Funklasse is idd niet zo gemakkelijk dan je zou denken door de naam. Volgens mij rijden er daar toch een 10-15tal bij die bij de elite of masters ook geen slecht figuur zouden slaan. Ik ben pas in juli begonnen met wedstrijden en ik eindigde toch wel redelijk achteraan. De laatste wedstrijden kwam ik zo al eerder naar de middenmoot toe. Ik ben wel nog maar 19jaar en daarmee wss één van de allerjongsten in de Funklasse. Tis dus echt wel nodig om menige kilometer te trainen als je een beetje deftig wil presteren.
diger
Pro

Post by diger »

je kan maar op 1 manier weten waar je staat, en dat is gewoon meedoen.

Als je er vanuit gaat dat het gewoon eens is om te zien hoever je staat, en je relaxed achteraan kan meedoen en zien waar je uitkomt denk ik dat dat een perfecte start is in wedstrijdverband.

Inderdaad, het zullen altijd dezelfde zijn bij de eerste 5/10 renners, maar so what, je rijd toch voor jezelf niet?

ps : top 5 zou gemakkelijk meekunnen bij eliten (voorste helft dan nog wel), maar die vinden het gewoon fijn om constant tegen elkaar te rijden in de voorste gelederen.

succes ermee 8)
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

The S-man wrote: Ik ben wel nog maar 19jaar en daarmee wss één van de allerjongsten in de Funklasse.
bij deze heb je een collega bij ! ik ben ook just 19 geworden !
vinni
Mountainbiker

funklase

Post by vinni »

beste rafx3 het nieuveau in de funklase is ind redelijk hoog! maar als je in de kempen woont raad ik je aan om eens deel te nemen aan de mtb wedstrijden van de vertandhouding der noorderkempen. www.kies.nu/vdn
Hier hen je een nieuveau dat ook hoog is, maar je zal er eker niet laatst eindigen! Ik heb al 2 keer meegereden, en was 12e en ne keer 1e.

groeten vincent
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

ik heb nu al 2 jaar meegedraaid in de funklasse (ben nu 18 ) en ga de overstap wagen naar de beloften. Als je sommige funklassers bezig ziet, de ene keer zitten ze rond mij (1/3de van het peloton) en dan een week of 2 later zitten ze top 5 :roll:
we zullen maar geen dooi koeien wakker maken zeker #-o
Post Reply