OEPS!!!

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

OEPS!!!

Post by MTBker Goby »

Gistere mne fiets gepoetst en ja twas al wat donker aan het worden en door mij te haasten ben ik iets heel belangrijk vergeten........!!!!!!!!!!!!

mne ketting te smeren #-o

Duzzz ik stond op ik ga iets later naar mijne fiets want ik ging bike
en ja raad het eens... Natuurlijk al een beetje roest erop en hij had mer ne nacht gestaan zonder olie... Heeft er iemand da nog aan de hand gehad??? :-D En kan da kwaad?

grtzzzz
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

kan belange geen kwaad; doe er wa olie op, en volgende keer als ge ermee gaat mtben is bijna al het roest eraf. In de modder gaat het er zeker af. voor het zicht en de levensduur is het mss iets minder positief..
:wink:
hudg
Mountainbiker

Post by hudg »

Ik denk dat de meeste dat al wel hebben voorgehad. Het gaat er inderdaad wel weer af na het smeren en een toerke te hebben gereden. De meeste onderdelen van een MTB kunnen wel tegen wat water en zeepsop.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb dat ook al voorgehad in't begin toen ik mijn bike had. Toen waren er wel een paar dagen overheen gegaan en was de ketting helemaal bruin van de roest, maar dit gaat er allemaal af als je de ketting insmeert en een paar keer gaat rijden.
Sindsdien smeer ik mijn ketting altijd direkt na het kuisen en nooit nog roest gezien op mijn ketting. Ondertussen al 3000km verder.
Het kan dus geen kwaad dat er er een keertje wat roest op komt.
Post Reply