python carbon vork

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
littlep
Mountainbiker

python carbon vork

Post by littlep »

Begin dit jaar kocht ik mij een cyclo-cross fiets ter afwisseling van mijn mtb. In die fiets is een 4ZA Python monocque vork gemonteerd. Vanaf het begin heb ik al problemen bij het remmen met de voorrem, precies of ik rem met een ABS systeem. De kopserie heb ik al verschillende keren terug aangespannen maar dat lost het probleem helemaal niet op!! Nu zegt de dealer dat het mijn remblokken zijn die te hard ingrijpen en dat ik ze maar eens lichtjes moet opschuren met schuurpapier om ze ruwer te maken??? Iemand een nuttige tip of dergelijke ervaring want nu durf ik helemaal niet voluit in het veld omdat ik niet weet of ik de volgende bocht wel haal of er totaal uitga met mijn manuele ABS.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Wat bedoel je met ABS ? Dat de remkracht soms gewoon helemaal wegvalt zeker.

Rij je met carbon velgen en met welke blokken ? Mss is er iets mis met je velg zodat er een deel van de velg niet goed remt. Remblokken veranderen zou mss de oplossing zijn, je kan het is proberen
littlep
Mountainbiker

Post by littlep »

De originele 4ZA remblokjes zitten erop.
De wielen zijn gewone shimano R500 wielen.
Heb al andere wielen gemonteerd en nog steeds hetzelfde. Ik denk aan remblokjes met verschillende compounds van rubber maar weet nie o je die mag gebruiken op die wielen en wat voor merk goed is?
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

dus uw vork vibreert bij het remmen of zo?
littlep
Mountainbiker

Post by littlep »

het vibreren gelijkt meer op dansen. precies of het wiel blokeert efkes en laat dan weer los en terug overnieuw, ABS ervaring dus.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Zeker dat u balhoofd goed gemonteerd is en wel het juiste type (geintegreerd - semi geintegreerd) ?
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

moa is de vork denk ik, je moet mss eens de hoek van de remblokjes t.o.v de velg veranderen, ze staan mss wat te scherp opgesteld. Heb ik ook nog voorgehad, dit met mijn fox zelfs
Patito
Mountainbiker
Location: Decathlon 8.2 light versie :) , Kona Coiler, Red Bull Pro SL 3000, BMX

Post by Patito »

Volgens mij is de vork ( of het balhoofd ) niet goed gemonteerd. Zelf rijd ik ook met carbon vorkje van 4ZA en heb geen problemen. Heb na enkele tochten efkes moeten bijregelen ( ietske speling ), maar nu blijft na vele kilometers alles goed.
Post Reply