Kabel door het frame geleiden

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
a33
Mountainbiker

Kabel door het frame geleiden

Post by a33 »

Nu wil ik een kabel daar het frame geleiden voor mijn voor derailleur bij mijn mtb. Maar telkens stood ik aan de binnenkant ergens tegen aan waardoor ik de kabel er niet doorheen krijg. Iemand een idee om dit op te lossen❓
Boebbel
Forum beheerder

Re: Kabel door het frame geleiden

Post by Boebbel »

Dat is nogal lastig om te zeggen zonder dat je zegt welke fiets en waar je juist vastzit. Maar uiteindelijk is het een kwestie van zoveel mogelijk demonteren zoals zadel, bb en binnenin met ijzerdraad en een lichtje proberen.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Stofzuiger en stevige garendraad. Stofzuiger op het uiteinde zetten en draad aan de andere kant insteken. Daarna draad aan de kabel bevestigen en voorzichtig erdoor trekken . Met het nodige geduld lukt het wel.
razorblade
Mountainbiker

Post by razorblade »

Oude kabel uit gaine trekken en dan kabel voor tandem doorsteken(lengte zijn meestal 3m).oude gaine verwijderen en dan nieuwe over kabel schuiven en nadien tandemkabel er uit en gewone er in.Er bestaat ook een tooltje met links rechtse draad om oude gaine aan nieuwe te schroeven en zo door het frame te trekken.
Post Reply