Goedemiddag beste fietsvrienden,
Ik heb zoeven na jaren meelezen een account gemaakt, omdat ik met een vraag zit over mijn vintage 26” (een Merida TFS lite XT edition HT uit 2011) waarop ik nog altijd zo nu en dan met plezier fiets.
Daarnaast heb ik een 29” fully die ik het meest gebruik, maar dat is een echte trailbike en op de snelle XC paadjes hier (limburg) met korte snelle bochten en hoge begroeiing langs de kant is dat XC fietsje helemaal in het element.
Welnu nu wilt het zo zijn dat ik een nagelnieuwe 26” Pike op de kop heb kunnen tikken voor weinig.
De originele Tora is eigenlijk weer aan service toe en ik wil die dan ook uitwisselen.
Echter de Tora is een straight vork met een FSA ZS-3 headset en u raadt het al de Pike heeft een tapered vorkbuis dus dat past niet.
Nu ben ik al aan het zoeken geweest, maar eerlijk gezegd heb ik weinig kaas gegeten van die dingen en ik hoop dat ik hier antwoord ga krijgen van wat ik dan moet gaan kopen om het passend te krijgen.
Dank u voor het lezen
Fietsgroet, Rohan
Welke headset?
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
1 post
• Page 1 of 1