zweten

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Mr. MTB
Mountainbiker

zweten

Post by Mr. MTB »

Hallo,

Als ik een toertje ga doen met de bike heb ik altijd last van zweet.
Zeker in de zomer onder die helm, dan loopt het zweet gewoon in men ogen. Dit is niet echt tof, zelfs als ik thuiskom zweet ik nog 15 à 30 min verder... :-?
Zijn er nog bikers die hier problemen met hebben ???
(Of ben ik de enige :roll:)

Zijn er mss drankjes daarvoor, om minder te zweten ofzo ???
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Jow,

Ik zit het hetzelfde probleem :( !!!
Da is idd nie echt tof. Ik heb ook nog geen speciale drank ofzo gevonde...
Maar da zweet in de ogen lopen is gedaan... gwn onder uwe helm ne 'buff' aandoen. Eerst binneste buiten op uwe kop zette, ne keer of 2 mee ronddraaie en dan nog eens over uwe kop trekke. Echt niks last meer van zweet in de ogen...

Of er speciale drankjes zijn zou ik ook wel eens willen weten, of andere mensen met tips...

Grtz...
S.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Dat is geen probleem, integendeel! Dat is de normaalste zaak van de wereld! Als je niet zou zweten dan zou je pas een probleem hebben! Zweten is een manier van je lichaam om je lichaamstemperatuur te reguleren. Als je een grote inspanning doet (zoals mtb'en) heeft je lichaamstemperatuur de neiging om te stijgen door de spieractiviteit. Om dit te reguleren verlies je warmte via het zweten. Sommige mensen hebben er meer last van dan anderen. Probeer het eens met zweetbandjes. Of ga bij 30°C niet fietsen, maar ga 's avonds als het wat afkoelt.
greg´
Mountainbiker

Post by greg´ »

Probeer wat zout op te nemen voor je vertrekt. Zout houdt water bij. Je gaat minder zweten. Kijk mr eens naar al die zongedroogde, gezouten voeding vanuit het zuiden. Daarom is dat dus. Trekkers in extreem warme landen nemen zelfs een soeplepel puur zout tot zich elke avond.
Dit is de meest natuurlijke methode om zweet te reduceren, en houdt geen enkel risico in. Spoel wel even door met water want, ... euh dorstlessend is het niet meteen :p (wel niet met liters doorspoelen of je neutraliseert het zout)
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

greg´ wrote:Probeer wat zout op te nemen voor je vertrekt. Zout houdt water bij. Je gaat minder zweten. Kijk mr eens naar al die zongedroogde, gezouten voeding vanuit het zuiden. Daarom is dat dus. Trekkers in extreem warme landen nemen zelfs een soeplepel puur zout tot zich elke avond.
Dit is de meest natuurlijke methode om zweet te reduceren, en houdt geen enkel risico in. Spoel wel even door met water want, ... euh dorstlessend is het niet meteen :p (wel niet met liters doorspoelen of je neutraliseert het zout)
Wat ik hieruit kan afleiden:
Voor ik ga rijden in warm weer, een koffielepeltje zout innemen en dit doorspoelen met een slokje water.
Juist :roll: ???

Bedankt voor de tip =D> !!!!

Grtz...
S.
greg´
Mountainbiker

Post by greg´ »

Kweet nu ni wanneer je het best iets zoutigs inneemt. Vlak ervoor of tijdje ervoor. Ik denk enkele uren ofzo. Koffielepeltje zal zeker wel volstaan, 't hier ni de sahara eh ;)
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

greg´ wrote:Kweet nu ni wanneer je het best iets zoutigs inneemt. Vlak ervoor of tijdje ervoor. Ik denk enkele uren ofzo. Koffielepeltje zal zeker wel volstaan, 't hier ni de sahara eh ;)
Dan is er wel een probleem'ke :roll:... enkele uren op voorhand dat innemen, dat is wel niet zo van zelfsprekend.
Als ik zondag een TT ga rijde sta ik op om 06:30 à 07:00 zodat ik op tijd aan de startplaats ben. Wil dit dan zeggen dat ik NOG vroeger zou moeten opstaan :lol: ?!?

Grtz...
S.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

#-o koffielepel zout??????? Doe gewoon ff een mespuntje zout in je bidon....
Ik denk dat je met een zuivere koffielepel een paar maagklachten gaat krijgen! :drunk:
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Der Gertus wrote:Doe gewoon ff een mespuntje zout in je bidon....
Ok, danke.
Dan is het probleem van het 'NOG' vroeger ook al direct opgelost :P !!!
Zulle die boel morgen eens teste ze :lol: .

Grtz...
S.
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

#Skull' wrote:Jow,

Ik zit het hetzelfde probleem :( !!!
Da is idd nie echt tof. Ik heb ook nog geen speciale drank ofzo gevonde...
Maar da zweet in de ogen lopen is gedaan... gwn onder uwe helm ne 'buff' aandoen. Eerst binneste buiten op uwe kop zette, ne keer of 2 mee ronddraaie en dan nog eens over uwe kop trekke. Echt niks last meer van zweet in de ogen...

Of er speciale drankjes zijn zou ik ook wel eens willen weten, of andere mensen met tips...

Grtz...
S.
Bedoelde nen bandana misschien? :-D :wink:
Post Reply