LIVE BK

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
idtmp
Mountainbiker

LIVE BK

Post by idtmp »

Jawel onze website www.UCI.be gaat weer LIVE!
14u30 tot 16u30 geven wij de Eliten en Beloften live!
Hopenlijk komen jullie, anders gewoon kijken!

Ook zullen er vlak na de koers interviews komen!
Vooral van mountainbikers!

Groeten,
www.uci.be
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Stuur een smske met de uitslag he. Ik moet met mijn vrouw naar een autokoers. Was liever naar het BK gegaan, maar het was al (achter mijn rug) afgesproken. Het EK staat wel op de kalender!!!!
idtmp
Mountainbiker

Oei

Post by idtmp »

ja ik zal proberen als ik het niet vergeet ! stuur jij anders even dan stuur ik terug!
Het EK is ook LIVE !

in twee talen! =D>
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Maarten, zit je er nog steeds LIVE nu Roel blijkbaar te ziek is om deel te nemen?
idtmp
Mountainbiker

jajaja

Post by idtmp »

-Ja hoor ! www.uci.be heeft niks te maken met Roel he ;) wij gaan door tot het biken wereldberoemd is :lol:
Johnny de Wit
Mountainbiker

Re: jajaja

Post by Johnny de Wit »

IDTMP wrote:-Ja hoor ! www.uci.be heeft niks te maken met Roel he ;) wij gaan door tot het biken wereldberoemd is :lol:
Maarten, ge zijt een KEREL!!!! Ooit hulp nodig in uw goede zaak en ge zegt het maar he!!!!
Guest

Verslag Nieuwelingen en dames jeugd.

Post by Guest »

Om 10.30 gingen de nieuweling en dames jeugd van start. bij de nieuwelingen nam Matthias Boon meteen de leiding, gevolgd door Kim Aernouts en Jorg Pannekoek. In de 2e ronde neemt kim Aernouts het over van matthias Boon en wisselt Lander Vanton van plek met Jorg Pannekoek. Kim en Matthias hebben dan al een kleine voorsprong op de achtervolgers. In de 3e ronde neemt Matthias weer de leiding over en heeft hij samen met Kim al een voorsprong van 42 seconden op achtervolger Lander Vanton. in de aankomstlijn zien we kjim Aernouts het net halen van Matthias Boon, Lander Vanton wordt 3e en Sebastian Carabin 4e. Jorg pannekoek eindigt dan nog op een 10e plek.
Bij de dames jeugd is het Sanne Cant die vanaf het begin de leiding neemt, gevolgd door Ilke Dejongh. Katrijn Pauwels volgt samen met Ilse van de Kinderen en Limpke Peeters. In de 3e ronde is Sanne heeft Sanne al een voorsprong van 35 seconden opgebouwd, Ilke kan alleen maar volgen. Van een duel is er niet echt sprake daar de deelnemrs vrij ver uit mekaar liggen. Sanne wint dan ook makkelijk met een voorsprong van 45 seconden op Ilke Dejongh die het ruim haalt voor Ilse van de kinderen, Katrijn en limpke Peeters kunnen enkel toezien.
Last edited by Guest on Sun 17 Jul 2005 22:54, edited 1 time in total.
Guest

Uitslag Elite heren.

Post by Guest »

Bij de start neemt Dominique Ranson de leiding, op de voet gevolgd door Tielens en Nijs. Nijs maakt een sterke indruk en bewijst dat ook in de 2e ronde waar hij de leiding overneemt, alleen Tielens kan hem op dit moment nog volgen. In ronde 3 hebben Nijs en Tielens al een voorsprong van 30 seconden op sebastien Delfosse en Ranson. Dan neemt Nijs helemaal de leiding en lost ook Tielens in de 4e ronde en zet hem meteen op een achterstand van 40 seconden. Op deze snelle omloop is Nijs niet te houden en kan de rest alleen maar toezien en de schade beperken. Tielens kiest zijn eigen tempo en komt voor Ranson en Delfosse in de 4e ronde door. Bjorn Rondelez rijd dan op de 8e plaats, Poelvoorde op de 6e.
Wat volgt is een beresterke Nijs die zijn achtervolgers iedere ronde meer pijn doet. in ronde 7 heeft Nijs dan ook al een voorsprong van meer dan 2 minuten opgebouwd op Tielens, Delfosse rijd nog altijd op de 3e plaats met Gody en Poelvoorde in de achtervolging.
Bjorn Rondelez krijgt in de laatste 2 ronden nog een opkikker en weet uiteindelijk te eindigen in 3e positie voor Delfosse en Gody. Nijs wint uiteindelijk overtuigend met 2.30 op Tielens die 2e wordt. Tielens is tevreden dat hij 1 ronde heeft kunnen volgen en Nijs bereid zich nu voor op Kluisbergen waar hij zijn kansen toch anders inschat dan vandaag. "Vorige week in Malmedy heb ik leergeld moeten betalen, vandaag heb ik meer gedronken en zelfs een half rijsttaartje gegeten. Het parcours vandaag lag mij wel, we zullen in Kluisbergen wel zien". Nijs schat zijn kansen in Kluisbergen met de aanwezigheid van de wereldtop toch wel anders in en blijft voorzichtrig in zijn uitspraken. Kluisbergen zal voor dit jaar ook zijn laatste rit zijn, dit om zijn cyclocross seizoen niet in het gedrang te brengen.
Guest

Post by Guest »

paar van de foto's vooral van de podiums
http://mountainbike1.fotopic.net/c619213.html
Yakke
Mountainbiker

Verslag Junioren en Beloften

Post by Yakke »

Bij de juniores was het Rob Vangenechten die zowat de hele wedstrijd aan kop reed, met toch wel grote afstand op de achtervolger, Tom Meeusen. In de laatste ronde slaagde deze laatste er echter in Vangenechten voorbij te steken, en zo de titel van Belgisch kampioen te verwerven. Dries Govaerts mocht het podium vervolledigen.

Uitslag:
1. Tom Meeusen
2. Rob Vangenechten
3. Dries Govaerts
4. Olivier Labie
5. Jo Pirotte

Bij de beloften zien we een tamelijk gelijkaardig scenario, met weer een renner die de hele wedstrijd weet te domineren: Bjorn Brems. Deze kan zijn plaats echter behouden, en wordt zo de winnaar van dit BK, met ruime voorsprong op de achtervolgers. Bjorn Brems was overigens 3de in de scratch uitslag (beloften + elites), wat voor een 1ste jaars belofte zeer goed en veelbelovend voor de toekomst is. De strijd om het zilver ging tussen Nicolas Vermeulen en Guido Janssen. Vermeulen reed in het begin voor Janssen. Naar het einde van de wedstrijd toe kon Janssen weer aanpikken bij Vermeulen, maar even later moest hij toch weer lossen, en zich tevreden stellen met de bronzen medaille.

Uitslag:
1. Bjorn Brems
2. Nicolas Vermeulen
3. Guido Janssen
4. Kevin Van Hoovels
Post Reply