Banden: Hutchinson

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Heinz
Mountainbiker

Banden: Hutchinson

Post by Heinz »

Scorpion UST 2.0

Heeft hier iemand dezelfde ervaring mee?

Wanneer we aan het ploegen zijn door het veld, dan slepen die op den duur zodanig veel modder mee, die zich ophoopt ter hoogte van de V-brakes dat ik wel moet stoppen om die overtollige kilos eraf te gooien, want ik kan bijna niet verder rijden, alles sleept en schuurt.
Het fenomeen is nog erger als er zich lang gedroogd gras bijkomt.

Tips hieromtrent zijn zeer welkom, anders vrees ik worden het andere banden (1.75?)
mcoen
Mountainbiker

Hutchinson Scorpion UST 2.0

Post by mcoen »

Ik rijd in de winter zelf met de scorpion UST 1.75 en heb hier geen problemen mee.

In de zomer switch ik terug naar de 2.0. Heb dan een scorpion als voorband en een python als achterband. Heb al heel wat geprobeerd en vindt dit tot nu toe de beste combinatie.
philip
Mountainbiker

Re: Hutchinson Scorpion UST 2.0

Post by philip »

Interessant. Ze prijzen die Scorpion 1.75 UST aan als heel goeie modderband. Is het echt zo?

Waarom switch je in de zomer naar een bredere band? Ik zou geneigd zijn om precies het omgekeerde te doen? Reed vorige zomer met Richtchey ZED RACE 1.7.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Ik vrees dat tegen een mengeling van leemgrond en gras geen enkele band is opgewassen, want dit blijft aan alles plakken! (Dit gebruikte ze heel vroeger immers om de muren van een huis te bezetten!)
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt. Aan een smallere band blijft de modder niet zo hangen. Een bredere heeft een betere rolweerstand en is comfortabeler. Ik vind trouwens dat zo een Scorpion 1.75 er niet uitziet op een MTB.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

mcoen wrote:Een bredere heeft een betere rolweerstand
Kun je me dat eens uitleggen mcoen! :roll: Want volgens mij is het net andersom!? Anders hadden ze op een racefiets ook wel dikke banden gelegd!
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Uitleg stond in een bike Magazin van enkele jaren geleden. Ik moet die nog ergens thuis hebben liggen. Ik zal dat artikel eens opzoeken en dan post ik het hier
philip
Mountainbiker

Post by philip »

En hoe zit het met de slijtvastbaarheid van die Scorpion USTs?
H-rock
Mountainbiker
Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue

Post by H-rock »

Een tip: als alles dreigt vol te raken met viezigheid, rij es door een paar plassen die je onderweg tegenkomt. Je band is dan wat ontlast van de aardkluiten evenals het reeds 'opgehoopte' krijgt een een douche en spoelt wat weg.
Wat die diameter betreft. K rij met smallere banden het hele jaar door. 1.8 is zo de referentie. Ze raken niet vlug vol en dat is belangrijk als je net zoals ik met magura rijdt.
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

philip wrote:En hoe zit het met de slijtvastbaarheid van die Scorpion USTs?
ik rij ermee 1.75 , tot mijn spijt, slijten als de pest. En lossen volledige druk op 2 a 3 dagen.
In de modder zijn ze ok, maar zeker niet beter dan de voor mij ideale band: Ritchey Z-max. Ik kijk er naar uit om Ritchey tubeless te zien gaan.
Post Reply