Remblojes voor in de bergen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Tom B.
Mountainbiker

Remblojes voor in de bergen

Post by Tom B. »

Hoi,

Ik vertrek binnen enkele weken naar Frankrijk waar ik heel wat kilometers ga rijden in de bergen. (vooral op de baan).
Welke remblokjes kan ik hiervoor best steken ? (ik heb XT V-brakes)
Slijten de standaard remblokjes te hard tijdens een afdaling of valt dit wel mee? Ik heb gezien dat er rode, blauwe, etc remblokjes zijn, zit hier verschil in slijtage?
Zijn er misschien nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden daar in de bergen?
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

zeker een paar reserve meenemen denkik :-?
_eli_
Mountainbiker

Re: Remblojes voor in de bergen

Post by _eli_ »

Tom B. wrote:Zijn er misschien nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden daar in de bergen?
Vooral met het landschap!
Image

Da ben ik niet ze :P
zork
Mountainbiker

Post by zork »

d'office wandelkaart aanvragen in het "office de tourisme", met de baan naar boven en dan de wandelpaden op naar beneden. :-D
ivan
Mountainbiker

Re: Remblojes voor in de bergen

Post by ivan »

Tom B. wrote:Hoi,

Ik vertrek binnen enkele weken naar Frankrijk waar ik heel wat kilometers ga rijden in de bergen. (vooral op de baan).
Welke remblokjes kan ik hiervoor best steken ? (ik heb XT V-brakes)
Slijten de standaard remblokjes te hard tijdens een afdaling of valt dit wel mee? Ik heb gezien dat er rode, blauwe, etc remblokjes zijn, zit hier verschil in slijtage? Als je "Swisstop" groen kan bemachtigen zit je goed :wink: Zijn er misschien nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden daar in de bergen?
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

ben onlangs naar oostenrijk geweest en beste is toch da je wat reserve blokjes meeneemt. Ik steek steeds de xtr-blokjes
Post Reply