moet ik dan de ketting of de pion ook steeds verwisselen ?
maak ik mij om niets zorgen?
of koop ik beter een 2de fiets?
Post by erikmuller »
Wat is een rohlof caliper en kun je dit bij de gewone fietsenboer vinden?Luc wrote:Ik vervang de cassette van m'n mtb wiel gewoon vroegtijdig, zodat die niet volledig versleten is. Deze plaats ik dan op mijn 'weg wiel' en rijd ik daar verder op.
Aangezien de cassette daar veel minder snel slijt kan je steeds met dezelfde ketting blijven rijden, eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Gewoon zien dat je je ketting op tijd vervangt (kan je nakijken met de Rohlof caliper) zodat die niet slecht reageert op je nieuwe tandwielen.
Een rohloff Caliber dient om de eventuele slijtage op je ketting te bepalen en is online te bestellen.franco wrote:Wat is een rohlof caliper en kun je dit bij de gewone fietsenboer vinden?Luc wrote:Ik vervang de cassette van m'n mtb wiel gewoon vroegtijdig, zodat die niet volledig versleten is. Deze plaats ik dan op mijn 'weg wiel' en rijd ik daar verder op.
Aangezien de cassette daar veel minder snel slijt kan je steeds met dezelfde ketting blijven rijden, eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Gewoon zien dat je je ketting op tijd vervangt (kan je nakijken met de Rohlof caliper) zodat die niet slecht reageert op je nieuwe tandwielen.

Post by lefty biker »
Post by erikmuller »
Post by Optimo GmC »