poblemen inklikken

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Post Reply
Pedaalke
Mountainbiker

poblemen inklikken

Post by Pedaalke »

ja....'t is nu zover. Heb na lang wikken en wegen toch maar eens klikschoenen aangekocht. Plaatjes erop en ik kan vertrekken 8)....dacht ik. Nu blijkt dat inklikken vrijwel onmogelijk is. Met de beste wil van de wereld, lukt het met moeite. Veer is totaal ontspannen (ben zelfs al eens vijsje kwijtgespeeld), en zelfs dan nog lukt het nauwelijks (met de hand lukt het na lang wringen en duwen, maar er komen dan wel redelijke krassen op plaatjes, en da's wel nie de bedoeling van in 't begin denk ik zo).

Is dit normaal? Kan dit aan pedaal liggen (plateau + klik, spd, maar is geen shimano pedaal)? Of hoe zou ik dit nog kunnen verhelpen. Heb nu wel echt de smaak te pakken, enz ou dus wel ne keer willen testen...maar verder dan de garage en vloeken raak ik niet :^o .

Ik dacht dat elders al iets hieromtrent stond, maar ik vind het niet terug

Bedankt voor tips
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Beste,

Wat voor trappers zijn het en zaten die plaatjes voor aan je schoenen erbij of kocht je die appart ?

Greetz
Calvin
Pedaalke
Mountainbiker

Post by Pedaalke »

Zonde weet het, maar ken het merk van de pedalen niet.... Is enkel van spd type...Cf ander topic (poll schoenen) waar ik al zei dat ik reeds lang zonder kliks reed, en dat ik zelfs de originele plaatjes ben kwijtgeraakt.

Uitgelegd aan winkelier, en die heeft mij bij mijn schoenen spd plaatjes geleverd (en geplaatst).

Beginnersfoutje?
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

In het begin is da serieus zoeken en pruillen hoor.
De moed niet zo snel verliezen 8)
Je moet eerst de voorkant in die kooi zetten en dan de achterkant naar beneden drukken, desnoods een beetje olie daar op doen, dan glijd die nog wat beter. In he begin geraakte ik ook bijna niet in de pedalen, maar da komt wel na een tijdje (en dan spreek ik niet over 30 minuten hoor, maar een paar keer rijden).
Ik liet vroeger mijnen bike-partner ook voorop rijden omdat ik maar niet weer ingeklikt geraakte aan een kruispunt #-o
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Misschien zit er iets van je schoen gedeeltelijk over het plaatje?
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

In de veronderstelling dat er niks mis is met pedaal en schoen. je tip lichtjes naar beneden houden alvoren je inklikt
Mommen
Mountainbiker

Post by Mommen »

En niet proberen te duwen of te wringen om in het pedaal te geraken, dan lukt het juist niet, gewoon trappen.
Post Reply