26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SCHOVIE
Mountainbiker

26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Post by SCHOVIE »

Ook dit jaar kunnen wij u uitnodigen om deel te nemen aan onze unieke MTB – toertocht.
Uniek?
Omdat wij steeds het maximum uit de streek trachten te halen om jullie een uniek parcours te kunnen bieden , zoals de vele honderden participanten van onze vorige tochten kunnen beamen.
Tevens wordt er telkens rekening gehouden met de weersomstandigheden zodat het zeker geen eindeloos gebagger wordt.
Ondanks de nabijheid van Brussel bij het vertrek zal je verbaasd staan dat er nog zoveel mtb – plezier kan beleefd worden in deze streek.

Bijgevolg hoopt de MTB - afdeling van de WTC Wemmel je op 26/02/2017 te kunnen ontmoeten om alweer een toffe tocht mee te maken.
En om je te bedanken voor je deelname kan je achteraf in onze kantine gratis en voor niks een lekkere hotdog verorberen. :-)

Je wordt verwelkomt door onze stewards op de talrijke parkings rondom het Gemeentelijk Voetbalstadium aan de Brusselse steenweg 111 in Wemmel.
Daar kan je je inschrijven terwijl je fiets bewaakt wordt op de fietsparking.

De deelnemers krijgen een stevige portie veld- en boswegen in Vlaams-Brabant voor de wielen geschoven Wij bieden je het volgende :

- 3 afstanden : 33, 44 en 58 km die allemaal duidelijk zijn aangegeven.
- 450 hm op de langste afstand
- tevens wordt er een KIDS- tour voorzien
- een ruime bevoorrading (fruit –krachtdrank – cake – ZELFGEMAAKTE bodding, enz)
- voldoende kleedkamers en warme douches op Voetbalplein KVK Wemmel
- meerdere efficiënte afspuitstanden , hulppost (EHBO) en efficiënte pechverhelpingsdienst
- veel Leffe en GRATIS hotdog ( mit oder ohne sauerkraut ) ( knackwurst op een bedje van een knapperig broodje )

Inschrijven kan van 8u00 tot 10u30 voor alle afstanden. ( 4€ - 6€ )

U kan het stadium bereiken via de Brusselse Ring Afrit Wemmel of UZB
Vanaf deze afritten is de nodige bewegwijzering voorzien tot aan de parkings.

Wie de vorige jaren present was, weet dat wij niets aan het toeval overlaten om
u allen een aangename fietsvoormiddag te bezorgen.

Voor meer info en voorbeschouwingen kan je nu al terecht op onze website
http://www.wielerclubwemmel.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Sportieve groeten,

Schovie
ErikVD
Mountainbiker

Re: 26.02.2017 - Wemmel - MTB Toertocht

Post by ErikVD »

Deze vtt is zeker de moeite waard ! Ik zak in elk geval af naar mijn geboortedorp . Alvast succes !
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

inderdaad steeds weer het mooiste uit de streek en ik kom graag terug !

tot de 26 ste!
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Denk dat ik deze ooit eens gereden heb maar als ik het plannetje op de site bekijk gaan ze nu een heel andere kant uit. Nu richting Grimbergen/ Humbeek ik dacht toen ik hem gereden had meer richting Asse kan dat of vergis ik me?
SCHOVIE
Mountainbiker

Post by SCHOVIE »

Dag Patje,

Onze webmaster is een klein beetje in slaap gevallen. :-k en het parcours op de site is inderdaad niet correct.
Dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet.
We trekken inderdaad richting Asse.

Bedankt voor je opmerking . Dit heeft ons zeker verder geholpen.

Schovie
SCHOVIE
Mountainbiker

Post by SCHOVIE »

Kleine update van de tocht(en):

In totaal zijn er 4 mogelijke afstanden ( + 1 Kidstoer van 13 km )

- 25 km
- 33 km
- 44 km ( met ongeveer 400 hm )
- 58 km ( met ongeveer 650 hm )

Verleden WE nog eens verkend en alles lag er prima bij.
In geval de hemelsluizen deze week echter opengaan, wordt parcours zeker aangepast.

Ondertussen is onze chef - kok zich aan het voorbereiden om de honderden broodjes te bakken voor een knapperige
hotdog die jullie zondag wordt aangeboden. De flessen rum voor de zelfbereide Bodding werden ook reeds aangekocht.
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

Hey,

Dit is inderdaad een super tocht in de regio.

Maar 'k wil toch is polsen naar de staat van het parcours. Een vorige tocht in de streek stuurde ons langs echte baggerweien en wegjes. OK met de regen kan het niet anders zijn dan modder, maar er is modder en klei die het fietsen onmogelijk maakt :)
SCHOVIE
Mountainbiker

Post by SCHOVIE »

Beste Jeec,

We proberen steeds om de bagger - en moddertoestanden zo veel mogelijk te vermijden.
Ik heb zelf niet graag om als een slijkduivel te moeten ploeteren maar dit sluit niet uit dat er of en toe eens een
korte strook niet (meer) kan worden vermeden om ofwel het parcours uitdagend te houden of omdat er plotse weersomstandigheden het niet meer mogelijk maken om het parcours aan te passen bij gebrek aan tijd.

Enkele jaren geleden is het inderdaad plots beginnen ijs - regenen om 06h30 's morgens hetgeen ons niet meer de mogelijk gaf om aanpassingen te doen.
Maar we doen ons best, geloof mij.

En een warme douche, liters Leffe en knapperige hotdog doen soms wonderen. :wink:
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

Hey Schovie,

No worries. 'k begrijp het zeker.

We zullen van de partij zijn. Wel maar voor de 40km want het is officieel de eerste toertocht van mijn madam :)
cool4blade
Mountainbiker

Post by cool4blade »

Jeec426 wrote:Hey Schovie,

No worries. 'k begrijp het zeker.

We zullen van de partij zijn. Wel maar voor de 40km want het is officieel de eerste toertocht van mijn madam :)
Hierzie, leefde gij nog :-D :-D :-D
Lang geleden zeg.
Allez misschien tot zondag dan.

Grtz,
Ive
Post Reply