Nu vroeg ik me af of, en hoe, ik eventueel de dropper snel kan wisselen voor een vaste zadelpen?
Het probleem lijkt mij zich vooral te stellen op vlak van de bekabeling.
Ter info: frame = scott spark 2017
1e vraag: als ik de bekabeling er integraal uit trek, hoe makkelijk krijg je die kabels terug op hun juiste plaats als ze terug gemonteerd moeten worden. De kabel moet immers een behoorlijke bocht maken onderaan het frame... Ik vermoed dat dit behoorlijk 'not done' is (of op zijn minst behoorlijk frustrerend)
2e vraag: als alternatief van bovenstaande dacht ik eraan om de bekabeling erin te laten steken.
Hoe?
- Remote hendel losmaken van stuur (dus kabel blijft geconnecteerd)
- zadelpen eruit halen
- bekabeling losmaken van dropper
- Iets rond het uiteinde van de kabel doen (iets zacht, stukje mousse vasttapen,...?) > om te vermijden dat het uiteinde van de kabel gaat tikken/wrijven in het frame.
- Remote hendel terug op stuur plaatsen (en dus de kabel weer een stukje doortrekken)
- Waar kabel uit het frame komt, kabel met ducktape vasttapen aan bvb de versnellingskabel (om te vermijden dat de dropper-kabel er per ongeluk integraal wordt doorgetrokken)
Realistisch? Iemand die hier ervaring mee heeft? Suggesties?
En ja, ik weet dat alle believers zullen zeggen dat de dropper in alle omstandigheden moet blijven zitten
Maar ik ga dus voor een vaste zadelpen voor de non-technische tochten