Welke vork voor 130 kg
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
ghost-rider
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium-full XT '04- black super air spv-dt swiss wheels
Post by ghost-rider »
Als ik jouw was zou ik als kader de Banshee Scirocco kiezen.
>De Scirocco is een heel erg sterk frame met de geometrie van een normaal XC frame
>Je kunt met dit frame ook normaal fietsen, niet alleen springen en dirtjumpen!
>Ook zeer geschikt voor zwaardere rijders!
>Gezien tijdens marathon wedstrijden en 4X races, dit zegt genoeg!
>Geschikt voor vorken van 4 t/m 7 inch veerweg
>Geschikt voor 26 en 24 inch wielen.
>De Scirocco is een heel erg sterk frame met de geometrie van een normaal XC frame
>Je kunt met dit frame ook normaal fietsen, niet alleen springen en dirtjumpen!
>Ook zeer geschikt voor zwaardere rijders!
>Gezien tijdens marathon wedstrijden en 4X races, dit zegt genoeg!
>Geschikt voor vorken van 4 t/m 7 inch veerweg
>Geschikt voor 26 en 24 inch wielen.
das waar regelmatig onderhoud is wel gewenst.manitou. wrote:de dichtingen bij zo'n gewicht zien veel meer af dan bi iemand van bv 80kg
tuurlijk als je op tijd uw vork laat onderhouden geen probleem
maar door de grotere druk en dikwijls slecht onderhoud heb je niet veel genot van een luchtgeveerde vork
t eerste wat ik doe als ik stop is mijn vering proper maken de rest komt later.
Re: Welke vork voor 130 kg
Kijk je s gewoon achter een goeie marzocchi comp of pro. Neem er eentje met stalen veren (neem diegene volgens je gewicht ongeveer) en laat je olieniveau iets stijgen en eventueel iets lagere viscositeit van olie. Die vorkjes kunnen dat zeker aan voor XC en Marathon werk. Niet duur, weinig onderhoud en nog mooie afvering ookTazmaniac wrote:Ik ben aan het kijken om een nieuwe MTB te kopen of te of samen te stellen. Maar welke vork moet ik nemen die mijn gewicht gaat overleven.