Alvast bedankt.
rammelende voorderailleur
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
rammelende voorderailleur
mijn top-swing lx voorderailleur maakt storende rammelende geluiden telkens als het over hobbels gaat.
Heb al gekeken maar vind geen vijsjes om de derailleur vaster te zetten. Is de enige oplossing een nieuwe kopen of wat kan je eraan doen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Lijkt me gewoon je ketting die over je voorderailleur ratelt.
Zet hem achter eens op een hoger tandwiel en kijk dan of hij het nog steeds doet. (zodat hij niet van voor en acher op één van de laagste tandwielen staat = trouwens heel slecht voor je ketting)
Mischien is je ketting ook te lang. Gewoon een paar schakels tussen uit halen en klaar is kees.
Zet hem achter eens op een hoger tandwiel en kijk dan of hij het nog steeds doet. (zodat hij niet van voor en acher op één van de laagste tandwielen staat = trouwens heel slecht voor je ketting)
Mischien is je ketting ook te lang. Gewoon een paar schakels tussen uit halen en klaar is kees.
XT Voorderailleur
Hier het volgende probleem met een XT voorderailleur.
Wanneer ik vooraan op mijn grootste blad en achteraan op mijn kleinste tandwielen rij, schuurt de ketting enorm hard tegen de kooi van mijn voorderailleur. Twee weken geleden alles laten afstellen, nu - na amper vier ritten- terug hetzelfde. Ik ga eens langs bij een andere veloboer en die zegt me dat de voorderailleur al volledig opgespannen staat en dus niet meer verder kan. Afregelen, verplaatsen, prutsen, niets lukt om het perfect te krijgen. Nu stelt hij voor dat hij één van de twee ringen die op de trapas zitten, zal verwijderen en aan de andere kant steken. Op die manier komen alle bladeren dichter bij de voorderailleur en kan hij opnieuw naar behoren worden afgesteld.
Lijkt jullie dat een aanvaardbare oplossing?
Wanneer ik vooraan op mijn grootste blad en achteraan op mijn kleinste tandwielen rij, schuurt de ketting enorm hard tegen de kooi van mijn voorderailleur. Twee weken geleden alles laten afstellen, nu - na amper vier ritten- terug hetzelfde. Ik ga eens langs bij een andere veloboer en die zegt me dat de voorderailleur al volledig opgespannen staat en dus niet meer verder kan. Afregelen, verplaatsen, prutsen, niets lukt om het perfect te krijgen. Nu stelt hij voor dat hij één van de twee ringen die op de trapas zitten, zal verwijderen en aan de andere kant steken. Op die manier komen alle bladeren dichter bij de voorderailleur en kan hij opnieuw naar behoren worden afgesteld.
Lijkt jullie dat een aanvaardbare oplossing?
Dat is toch de normaalsta zaak van de wereld? Zeker bij de nieuwe hollowtech 2. Daar is het aantal ringen links of rechts afhankelijk van de frame breedte en het type voorderailleur. Als je je cranck te ver naar buiten laat komen en je der dat niet aankan, breng je de crank toch gewoon naar binnen? Als je nog niet met die hollowtech 2 rijdt, andere en kortere trapas steken.Yakke wrote: Maar waarom moeten die ringen aan de andere kant gestoken worden?