raid des sources chimay

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
cube-rider
Mountainbiker

raid des sources chimay

Post by cube-rider »

Mtb-fellows is er iemand geintreseerd om met mij een chrono te rijden van 65km. in raid des sources te chimay.
Je moet blijkbaar met 2 zijn (dus duo) om te mogen deelnemen.
Ik ben van regio Zottegem.
erwin.91
Mountainbiker

Re: raid des sources chimay

Post by erwin.91 »

Je kan daar kiezen, alleen starten chrono 65 of 100
en je kan diezelfde chrono ook in duo rijden
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Verwarrend op de affiche maar eigenlijk een gewone chrono die je in duo mag rijden
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Hoe was de rit? Heb spijtig genoeg s'morgens moeten beslissen om niet te gaan wegens verkrampte rugspieren gisteren
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Zware paté :wink:
Het weer was ideaal: geen wolkje aan de lucht en qua temp perfect 15-25°
De track was naar jaarlijkse gewoonte vol wortels, stenen, bos bos bos, en de km's die maar traag vooruit gaan.
Door de regen van de laatste dagen waren er toch redelijk veel "glij stukken" en tricky "grachten" gevuld met modder.
Het parcours lag voor 85% droog en het was zeker geen bagger rit.
Toch zat er nergens "loop" in omdat bergop de grond zoog of slipte, en bergaf de tracks constant concentratie eisten wegens slechte zichtbaarheid door gras, of verdoken wortels.
Ik vond het een lastige rit door het constant uitkijken naar het ideale spoor in combinatie met het zoeken van de bepijling (soms op de grond, soms gele pijl aan boom, etc.)
Wanneer je een biker voor je hebt rijden is alles veel relaxter en rij je zo naar hem toe.
Voor de rest was de organisatie terug top: alles verzorgt en 10/10
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Goed dat ik niet gegaan ben dan maar wel spijtig :( Het lijkt me nogal moddergevoelig als het van die paar dagen regen er zwaar bij ligt. De dagen voor de regen is het toch heel lang droog geweest.
LittleWhiteDog
Mountainbiker

Post by LittleWhiteDog »

Ik ben er ook geweest, voor mijn eerste chrono. Los van de tijd (verwaarloosbaar in mijn geval) vond ik het een fantastisch mooie toertocht ! De eerste 90km misschien 5km asfalt gehad en voor de rest bomen, bos, offroad, steile klimmen, technische afdalingen ... Persoonlijk voor mij soms wel heel moeilijk technische stukken (rotsen, stenen, wortels) omdat ik nog nie zoveel mtb ervaring heb. Ik denk dat ik een uur verloren heb alleen al door afdalingen waar anderen naar beneden fietsten en ik alleen met dichtgeknepen remmen én billen stapvoets durfde afdalen. In bepaalde gevallen zelfs nààst de fiets.
Maar ik kan iedereen deze tocht aanraden ! 2 uur heen - en 2u terug verplaatsing was het méér dan waard. Ruimschoots goedgemaakt door 8u op de fiets :lol:

Ik vond de bepijling trouwens prima hoor. Heb meer moeten zoeken naar het juiste standje om mijn finisher t-shirt af te halen dan achter de route onderweg :) Bleek uiteindelijk gewoon aan de buitenbar te zijn #-o
Bevoorrading was in orde maar toch basic naar mijn mening.
En afspuitstand dik in orde maar ik heb dan ook op niemand moeten wachten of aanschuiven.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

4de jaar op rij dat ik gestart ben in Chimay (65km), en ik moet zeggen het was dit jaar wel de lastigste van de 4 met als resultaat dat ik ook mijn slechste tijd van de 4 heb gereden :(
zoals hier eerder gezegd is was het idd soms een beetje zoeken naar de pijlen, andere jaren had ik daar geen probleem mee :-? .
Toch weer zeer tevreden huiswaarts gekeerd met een fles Chimay :drunk:
Organisatie was zoals gewoonlijk dik in orde, en volgend jaar doen we dan maar weer een nieuwe poging om een Gouden brevet te pakken :oops:
Ik duim alvast voor een droog parcour :-D
Post Reply